Eğitim fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının formasyon kavramına ilişkin zihinsel imgelerinin incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Öğretmen yetiştirme, çok boyutlu ve kapsamlı bir konudur. Cumhuriyet döneminden itibaren gelişmekte olan öğretmenlik mesleği günümüze kadar çeşitli değişimlere uğramıştır. Bu değişimler öğretmen yetiştiren kurumlarda çeşitli sorunlara yol açmıştır. Bu bağlamda pedagojik formasyon eğitimi bir sorun olarak ele alınabilir. Bu araştırmanın amacı eğitim fakültesinde öğrenim gören lisans öğrencilerinin, öğretmen sertifika programlarına (formasyona) ilişkin zihinsel imgelerini ve görüşlerini öğrenmektir. Araştırmada 2015-2019 öğretim yılında bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören rastgele seçilmiş 100 öğretmen adayının ‘’formasyon’’ ifadesini ana düşünce olarak kullandıkları zihin haritaları veri toplama aracı olarak kullanılmış ve bu zihin haritalarının içerik analizi yapılmıştır. Yapılan analizde en çok tekrar eden kavramların para, haksızlık, eğitim ve öğretmenlik olduğu belirlenmiştir. Bunların yanı sıra daha az tekrar eden kelimeler intihar, mecburiyet, deneyimsizlik, eşitsizlik vb. olmuştur. İçerik analizine göre tekrar eden kavramlardan genel zihin haritası oluşturulmuştur. Zihin haritalarından elde edilen sonuçlara göre, öğretmen adaylarının, formasyon eğitimini gereksiz buldukları, formasyon eğitimi alan öğrencileri yetersiz ve öğretmenlik mesleğini benimsemeyen bireyler olarak gördükleri belirlenmiştir. Formasyon eğitimi alan öğrencilerin; eğitim fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının iş hayatına geçiş sürecinde bir engel teşkil ettikleri ve atanmalarının eğitim fakültesindeki öğretmen adaylarına yapılan bir haksızlık olduğunu düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Formasyon, Zihin haritası, Öğretmen adayı, Eğitim fakültesi

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Satılmış, B., Bal, E., Vurdum, B. (2019). Eğitim fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının formasyon kavramına ilişkin zihinsel imgelerinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.