Eğitim fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının formasyon kavramına ilişkin zihinsel imgelerinin incelenmesi

dc.contributor.authorSatılmış, Buse
dc.contributor.authorBal, Emine
dc.contributor.authorVurdum, Büşra
dc.date.accessioned2024-07-12T20:32:31Z
dc.date.available2024-07-12T20:32:31Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesien_US
dc.description.abstractÖğretmen yetiştirme, çok boyutlu ve kapsamlı bir konudur. Cumhuriyet döneminden itibaren gelişmekte olan öğretmenlik mesleği günümüze kadar çeşitli değişimlere uğramıştır. Bu değişimler öğretmen yetiştiren kurumlarda çeşitli sorunlara yol açmıştır. Bu bağlamda pedagojik formasyon eğitimi bir sorun olarak ele alınabilir. Bu araştırmanın amacı eğitim fakültesinde öğrenim gören lisans öğrencilerinin, öğretmen sertifika programlarına (formasyona) ilişkin zihinsel imgelerini ve görüşlerini öğrenmektir. Araştırmada 2015-2019 öğretim yılında bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören rastgele seçilmiş 100 öğretmen adayının ‘’formasyon’’ ifadesini ana düşünce olarak kullandıkları zihin haritaları veri toplama aracı olarak kullanılmış ve bu zihin haritalarının içerik analizi yapılmıştır. Yapılan analizde en çok tekrar eden kavramların para, haksızlık, eğitim ve öğretmenlik olduğu belirlenmiştir. Bunların yanı sıra daha az tekrar eden kelimeler intihar, mecburiyet, deneyimsizlik, eşitsizlik vb. olmuştur. İçerik analizine göre tekrar eden kavramlardan genel zihin haritası oluşturulmuştur. Zihin haritalarından elde edilen sonuçlara göre, öğretmen adaylarının, formasyon eğitimini gereksiz buldukları, formasyon eğitimi alan öğrencileri yetersiz ve öğretmenlik mesleğini benimsemeyen bireyler olarak gördükleri belirlenmiştir. Formasyon eğitimi alan öğrencilerin; eğitim fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının iş hayatına geçiş sürecinde bir engel teşkil ettikleri ve atanmalarının eğitim fakültesindeki öğretmen adaylarına yapılan bir haksızlık olduğunu düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.identifier.citationSatılmış, B., Bal, E., Vurdum, B. (2019). Eğitim fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının formasyon kavramına ilişkin zihinsel imgelerinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/737
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyasıen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY06207
dc.subjectFormasyonen_US
dc.subjectZihin haritasıen_US
dc.subjectÖğretmen adayıen_US
dc.subjectEğitim fakültesien_US
dc.titleEğitim fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının formasyon kavramına ilişkin zihinsel imgelerinin incelenmesien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar