Okul öncesi döneme yönelik yayın yapan çocuk kanallarındaki reklamların çocukların cinsiyet rolleri açısından incelenmesi

dc.contributor.authorDeğirmenci, Şeyma
dc.contributor.authorEryiğit, Tuğba
dc.date.accessioned2024-07-12T20:33:09Z
dc.date.available2024-07-12T20:33:09Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesien_US
dc.description.abstractBu araştırma okul öncesi dönem çocuklarına yönelik yayın yapan televizyon kanallarında yayınlanan reklamların çocukların cinsiyet rollerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul’da yaşayan ve 3-6 yaş grubu aralığında çocuğu olan 15 anne ve bu annelerin görüşleri ile belirlenen çocuklara yönelik yayın yapan 2 çocuk TV kanalında yayınlanan reklamlar oluşturmaktadır. Araştırma nitel modelde tasarlanmış olup olgu bilim deseni kullanılmıştır. Veri toplama sürecinde ilk olarak anneler ile bir ön görüşme yapılıp çocukları için uygun olduğunu düşündükleri TV kanallarını sıralamaları istenmiş ve ardından bu kanalların içinden en yüksek frekansa sahip 2 TV kanalı çalışmaya alınmıştır. TV kanallarında yer alan reklamları incelemek amacıyla araştırmacılar tarafından oluşturulan, 5 okul öncesi dönem uzmanı ve 3 öğretmen tarafından uzman görüşlerine başvurularak hazırlanan 20 maddelik form ile araştırmanın verileri toplanmıştır. Hazırlanan formda TV reklamlarının hangi cinsiyete yönelik olduğu, süresi, ürünün özellikleri, reklam metninde yer alan cinsiyetçi kelimeler, reklamlarda hedef cinsiyete yönelik kullanılan renkler vb. maddeler yer almaktadır. Form araştırmacılar tarafından her TV kanalının bir gün boyunca incelenmesinin ardından doldurulmuştur. Ardından anneler ile yüz yüze görüşmeler yapılmış, bu görüşmelerde yarı yapılandırılmış görüşme formu ile annelerin reklamlar hakkındaki görüşleri belirlenmiştir. Bu görüşme formunda çocukların reklamlardan etkilenip ürünü almak isteyip istemedikleri, reklamlarda annelerin dikkatini çeken cinsiyetçi bir baskınlık olup olmadığı vb. sorular yer almaktadır. Verilerin analiz süreci devam etmektedir.en_US
dc.identifier.citationDeğirmenci, Ş. ve Eryiğit, T. (2019). Okul öncesi döneme yönelik yayın yapan çocuk kanallarındaki reklamların çocukların cinsiyet rolleri açısından incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/852
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyasıen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY06322
dc.subject3-6 yaşen_US
dc.subjectReklamen_US
dc.subjectCinsiyeten_US
dc.subjectTVen_US
dc.titleOkul öncesi döneme yönelik yayın yapan çocuk kanallarındaki reklamların çocukların cinsiyet rolleri açısından incelenmesien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar