Fast food sektöründe pazarlama karmasının standardizasyonu ve adaptasyonu

dc.contributor.advisorÖzgeldi, Mürşide
dc.contributor.authorTüzüntürk, İsmail Murat
dc.date.accessioned2024-07-12T22:15:50Z
dc.date.available2024-07-12T22:15:50Z
dc.date.issued2006en_US
dc.date.submitted2006en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractUluslararası pazarlama literatüründe pazarlama programlarının adaptasyonu ve standardizasyonu, çok tartısılan bir konu olmustur. Pazarlama programlarını her ülke pazarında standardize etme veya özel ihtiyaca istinaden adapte etme sorusu, akademisyenler ve uluslararası pazarlama faaliyeti gösteren isletmeler için bir problem olmayı sürdürmüstür. Avantajları ile dezavantajları konusunda çok çesitli fikirler sunulmasını saglamıstır. Uluslararası pazarlarda, ülkelerin ekonomik durumları ve yasaları; uluslararası iletisim ve dagıtım altyapısının durumu; yerel pazarlarda bulunan müsterilerin beklentileri, tercihleri, yerel pazarlardaki rekabet, vb. gibi çesitli faktörler bulunmaktadır. Bu faktörler sebebiyle sirketler, pazarlama karmasında standardizasyon ve adaptasyon stratejilerini kullanmaktadırlar. Basarılı pazarlama programları olusturabilmek için bu stratejileri dogru bir biçimde kullanmak zorundadırlar. Stratejiler dogru kullanılamadıgı zaman pazarlama programları etkili olamamakta, pazarlardan olumsuz reaksiyonlar alınmaktadır. Dolayısıyla, sirketler uluslararası pazarlarda basarısızlıga ugramaktadırlar. Çalısmanın amacı; uluslararası pazarlarda faaliyet gösteren fast food sektöründeki sirketlerin, pazarlama karmasında standardizasyon ve adaptasyon stratejilerini nasıl kullandıklarını belirlemektir. Pek çok ülke pazarında basarılı bir sekilde faaliyet gösteren fast food sirketlerinin, pazarlama karmasının hangi elemanında, hangi stratejiyi niçin kullandıgı incelenmektedir. Böylelikle, standardizasyon ve adaptasyon stratejilerinin etkin bir biçimde nasıl kullanıldıgı açıklanmaktadır. Bu amaçla tez çalısması dört bölümden olusmustur. Birinci bölümde öncelikle pazarlama karması kavramı ve pazarlama karmasını olusturan ögeler açıklanmıstır.en_US
dc.identifier.citationTüzüntürk, İ. M. (2006). Fast food sektöründe pazarlama karmasının standardizasyonu ve adaptasyonu (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/10218
dc.institutionauthorTüzüntürk, İsmail Muraten_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT0245en_US
dc.titleFast food sektöründe pazarlama karmasının standardizasyonu ve adaptasyonuen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
İsmail_Murat_Tüzüntürk_Fast_Food_Sektöründe.pdf
Boyut:
485.07 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text