Üniversite öğrencilerinin bağlanma stilleri ile uyum süreçleri arasındaki ilişkinin incelenmesi

dc.contributor.advisorÖngider, Nilgün
dc.contributor.authorAkhunlar, Miraç Neslihan
dc.date.accessioned2024-07-12T22:15:05Z
dc.date.available2024-07-12T22:15:05Z
dc.date.issued2010en_US
dc.date.submitted2010-07en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Klinik Psikoloji Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmada Üniversite öğrencilerinin bağlanma stilleri ile uyum süreçleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmaya Uşak Üniversitesi’ne devam eden 1033 öğrenci katılmıştır. Araştırmanın 566’sı (%54.79) kız ve 467’si (% 45.21) erkek öğrencidir. Öğrenciler 1., 2., 3. ve 4. sınıflardan seçkisiz olarak seçilmiştir. Araştırmada Hacettepe Kişilik Envanteri, Yakın İlişkilerde Yaşantılar Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilere göre, güvenli bağlanma stili olan öğrencilerin korkulu, kayıtsız ve saplantılı bağlanan öğrencilerden daha yüksek genel uyumları bulunmaktadır. Bununla birlikte 23 yaş ve üzerindeki öğrencilerin 18-22 yaş arasındaki öğrencilere göre genel uyumları daha yüksek bulunmuştur. Ayrıca, ilişkide karşı cinse çok fazla güvenen öğrencilerin hiç güvenmeyen öğrencilerden daha yüksek genel uyumları olduğu bulunmuştur. Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin bağlanma stillerinin genel uyumlarını etkilediği görülmektedir. Genel uyumu en yüksek gerçekleştiren kişilerin ise güvenli bağlanma stili olan öğrenciler olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThis study invesitgated the relationship between attachment styles and adjustment process of university students. The sample of the study consisted of 1033 (566 female and 467 male) students of Usak Universty. The students selected randomly from 1., 2., 3. and 4. grades. The Personal Information Form, Experiences in Close Relationships Inventory and Hacettepe Personality Inventory was used in the research. According to findings, students of secure attachment style have higher general adjustment than students of reckless, obsession and fear attachment styles. However, 23 years and upper students have higher general adjustment than 18-22 years students have. Students of too much trust in heterosexual relationships have higher general adjustment than students of mistrusted in heterosexual relationships have. This study obtained the effects of attachment styles on general adjustment of university students. İt is seen that the student with the higest general adjustment is the students of having secure attachment style.en_US
dc.identifier.citationAkhunlar, M. N. (2010). Üniversite öğrencilerinin bağlanma stilleri ile uyum süreçleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/10103
dc.institutionauthorAkhunlar, Miraç Neslihanen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT0103en_US
dc.subjectbağlanma stillerien_US
dc.subjectgenel uyumen_US
dc.subjectüniversite öğrencilerien_US
dc.subjectattachment stylesen_US
dc.subjectgeneral adjustmenten_US
dc.subjectuniversity studentsen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin bağlanma stilleri ile uyum süreçleri arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Miraç_Neslihan_Akhunlar_081106114.pdf
Boyut:
518.25 KB
Biçim:
Adobe Portable Document Format
Açıklama:
Tam Metin / Full Text