Hukuk Fakültesi Öğrencilerinde Kadına Yönelik Şiddet Algısı ve Yaklaşımlarının Değerlendirilmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2020

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Amaç: Kadına yönelik şiddetin önemli bir sağlık sorunu olduğu bilinmektedir. Çalışmadahukuk fakültesi öğrencilerinin kadına yönelik şiddet hakkında farkındalıklarının, bilgi düzeylerinin ve tutumlarının araştırılması ve buna yönelik çözüm önerilerinin sunulması amaçlanmıştır.Gereç ve Yöntem: Araştırmaya Maltepe Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nde okuyan 192öğrenci katılmıştır. Araştırma verisi araştırıcılar tarafından literatür taranarak hazırlanan anketformu ile toplanmıştır.Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin yaşları 18-38 arasında olup ortalama yaş 21,6’dır.Çalışmada toplumsal cinsiyet rolleri ve eşitliğine ilişkin önermelere verilen yanıtlarda eşitlikçigörüşler %70,9 ile %90,7 arasındadır. Öğrencilerin “Bazı durumlarda kadınlar eşleri tarafındandayak yemeyi hak eder” önermesine katılma oranları %9,9’dur. Kadınların erkeklere göre eşitlikçiönermelere katılma oranları daha yüksek bulunmuştur (p<0.005). Fiziksel, ekonomik, cinselşiddet ile ilgili farkındalık kadınlarda erkeklere göre daha yüksek bulunmuştur. Annesi lise ve üniversite mezunu olanlarda ve annesi bir işte çalışanlarda toplumsal cinsiyete yönelik eşitlikçi bakışaçısı daha yüksek bulunmuştur. Katılımcıların %52,1’i “Ailenin Korunması ve Kadına YönelikŞiddetin Önlenmesine Dair Kanun’u’’ bildiklerini ifade etmiştir.Sonuç: Kadına yönelik şiddet olgularının saptanması, tedavisi ve rehabilitasyonu, şiddetiönleyici önlemlerin alınması, kadınların yargı sürecinde haklarının korunması sürecindehukukçuların da içinde olduğu pek çok disiplin görev almaktadır. Hukuk fakültesi öğrencilerineyönelik yapılan bu çalışmada toplumsal eşitliği savunan görüşler yüksek oranlarda olsa da bubulgu kadın öğrencilerin çok yüksek oranlarda eşitlikçi yaklaşımlara katılmaları ile ilgilidir. Bualanla ilgili farkındalığı artıracak çalışmaların yapılması, üniversite eğitim programına bu alanlailgili derslerin konulması, konunun gündemde tutulması, meslek içi eğitimlerle de desteklenmesiçok önemlidir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Kaynak

Adli Tıp Bülteni

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

25

Sayı

3

Künye