Hukuk Fakültesi Öğrencilerinde Kadına Yönelik Şiddet Algısı ve Yaklaşımlarının Değerlendirilmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2020
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Amaç: Kadına yönelik şiddetin önemli bir sağlık sorunu olduğu bilinmektedir. Çalışmadahukuk fakültesi öğrencilerinin kadına yönelik şiddet hakkında farkındalıklarının, bilgi düzeylerinin ve tutumlarının araştırılması ve buna yönelik çözüm önerilerinin sunulması amaçlanmıştır.Gereç ve Yöntem: Araştırmaya Maltepe Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nde okuyan 192öğrenci katılmıştır. Araştırma verisi araştırıcılar tarafından literatür taranarak hazırlanan anketformu ile toplanmıştır.Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin yaşları 18-38 arasında olup ortalama yaş 21,6’dır.Çalışmada toplumsal cinsiyet rolleri ve eşitliğine ilişkin önermelere verilen yanıtlarda eşitlikçigörüşler %70,9 ile %90,7 arasındadır. Öğrencilerin “Bazı durumlarda kadınlar eşleri tarafındandayak yemeyi hak eder” önermesine katılma oranları %9,9’dur. Kadınların erkeklere göre eşitlikçiönermelere katılma oranları daha yüksek bulunmuştur (p<0.005). Fiziksel, ekonomik, cinselşiddet ile ilgili farkındalık kadınlarda erkeklere göre daha yüksek bulunmuştur. Annesi lise ve üniversite mezunu olanlarda ve annesi bir işte çalışanlarda toplumsal cinsiyete yönelik eşitlikçi bakışaçısı daha yüksek bulunmuştur. Katılımcıların %52,1’i “Ailenin Korunması ve Kadına YönelikŞiddetin Önlenmesine Dair Kanun’u’’ bildiklerini ifade etmiştir.Sonuç: Kadına yönelik şiddet olgularının saptanması, tedavisi ve rehabilitasyonu, şiddetiönleyici önlemlerin alınması, kadınların yargı sürecinde haklarının korunması sürecindehukukçuların da içinde olduğu pek çok disiplin görev almaktadır. Hukuk fakültesi öğrencilerineyönelik yapılan bu çalışmada toplumsal eşitliği savunan görüşler yüksek oranlarda olsa da bubulgu kadın öğrencilerin çok yüksek oranlarda eşitlikçi yaklaşımlara katılmaları ile ilgilidir. Bualanla ilgili farkındalığı artıracak çalışmaların yapılması, üniversite eğitim programına bu alanlailgili derslerin konulması, konunun gündemde tutulması, meslek içi eğitimlerle de desteklenmesiçok önemlidir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
Adli Tıp Bülteni
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
25
Sayı
3