Hukuk Fakültesi Öğrencilerinde Kadına Yönelik Şiddet Algısı ve Yaklaşımlarının Değerlendirilmesi

dc.contributor.authorPakiş, Işıl
dc.contributor.authorPolat, Oğuz
dc.contributor.authorTerece, Cem
dc.contributor.authorGürpınar, Kağan
dc.date.accessioned2024-07-12T22:04:12Z
dc.date.available2024-07-12T22:04:12Z
dc.date.issued2020en_US
dc.description.abstractAmaç: Kadına yönelik şiddetin önemli bir sağlık sorunu olduğu bilinmektedir. Çalışmadahukuk fakültesi öğrencilerinin kadına yönelik şiddet hakkında farkındalıklarının, bilgi düzeylerinin ve tutumlarının araştırılması ve buna yönelik çözüm önerilerinin sunulması amaçlanmıştır.Gereç ve Yöntem: Araştırmaya Maltepe Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nde okuyan 192öğrenci katılmıştır. Araştırma verisi araştırıcılar tarafından literatür taranarak hazırlanan anketformu ile toplanmıştır.Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin yaşları 18-38 arasında olup ortalama yaş 21,6’dır.Çalışmada toplumsal cinsiyet rolleri ve eşitliğine ilişkin önermelere verilen yanıtlarda eşitlikçigörüşler %70,9 ile %90,7 arasındadır. Öğrencilerin “Bazı durumlarda kadınlar eşleri tarafındandayak yemeyi hak eder” önermesine katılma oranları %9,9’dur. Kadınların erkeklere göre eşitlikçiönermelere katılma oranları daha yüksek bulunmuştur (p<0.005). Fiziksel, ekonomik, cinselşiddet ile ilgili farkındalık kadınlarda erkeklere göre daha yüksek bulunmuştur. Annesi lise ve üniversite mezunu olanlarda ve annesi bir işte çalışanlarda toplumsal cinsiyete yönelik eşitlikçi bakışaçısı daha yüksek bulunmuştur. Katılımcıların %52,1’i “Ailenin Korunması ve Kadına YönelikŞiddetin Önlenmesine Dair Kanun’u’’ bildiklerini ifade etmiştir.Sonuç: Kadına yönelik şiddet olgularının saptanması, tedavisi ve rehabilitasyonu, şiddetiönleyici önlemlerin alınması, kadınların yargı sürecinde haklarının korunması sürecindehukukçuların da içinde olduğu pek çok disiplin görev almaktadır. Hukuk fakültesi öğrencilerineyönelik yapılan bu çalışmada toplumsal eşitliği savunan görüşler yüksek oranlarda olsa da bubulgu kadın öğrencilerin çok yüksek oranlarda eşitlikçi yaklaşımlara katılmaları ile ilgilidir. Bualanla ilgili farkındalığı artıracak çalışmaların yapılması, üniversite eğitim programına bu alanlailgili derslerin konulması, konunun gündemde tutulması, meslek içi eğitimlerle de desteklenmesiçok önemlidir.en_US
dc.identifier.doi10.17986/blm.1291
dc.identifier.endpage175en_US
dc.identifier.issn1300-865X
dc.identifier.issn2149-4533
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage167en_US
dc.identifier.trdizinid407913en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17986/blm.1291
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/407913
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/9583
dc.identifier.volume25en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAdli Tıp Bültenien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY04878
dc.titleHukuk Fakültesi Öğrencilerinde Kadına Yönelik Şiddet Algısı ve Yaklaşımlarının Değerlendirilmesien_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar