Genel eğitim sınıfına yerleştirilmiş özel gereksinimli öğrencilerin problem davranışlarını azaltmada doğrudan davranışsal danışmanlığın etkililiği

dc.authorid0000-0003-2844-2372en_US
dc.contributor.authorTimuçin, Ersin Ufuk
dc.contributor.authorÖzyürek, Mehmet
dc.date.accessioned2024-07-12T20:39:16Z
dc.date.available2024-07-12T20:39:16Z
dc.date.issued2017en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Öğretmenliği Bölümüen_US
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to determine the effectiveness of the Direct Behavioral Consultation (DBC), provided for the teachers in order to reduce the problem behaviours of handicapped students placed into regular school settings, on the enhancement of the teachers’ labelled and unlabelled praising behaviours and on the reduction of the students problem behaviours and on the maintainance, generalization and usefulness of the teachers’ increased praising behaviours and the students’ reduced problem behaviours. The design of this study is multiple probe design across subjects, a variation of the multiple baseline design.Considering the findings related to the teachers’ behaviors, the DBC is decreasingly effective on increasing the teachers’ praising behaviors and on maintaining them. In addition, the DBC gives the impression that it is effective on two to third of the teachers’ generalizing the praising behaviors into Mathematics course.Considering the finding related to the students behaviors, the DBC is effective on decreasing their off-task behaviors and in maintaining them. In addition, the DBC gives the impression that it is effective on all students’ generalizing their decreased off-task behaviors into Mathematics course.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; genel eğitim sınıf öğretmenlerine yapılan doğrudan davranışsal danışmanlığın (DDD); öğretmenlerin ödüllendirme davranışlarını artırmada ve özel gereksinimli öğrencilerin problem davranışlarını azaltmadaki etkililiğini belirlemektir. Ayrıca artan öğretmen ödüllendirme davranışları ile azalan öğrenci davranışlarının sürmesi, genellenmesi ve kullanılışlığı da araştırılmıştır. Araştırma deseni denekler arası çoklu yoklama desenidir. Araştırmanın öğretmen davranışlarına ilişkin bulgularına göre: DDD öğretmenlerin ödüllendirme davranışlarını artırmalarında, azalarak sürdürmelerinde ve birinci ve ikinci öğretmenin ödüllendirme davranışlarını matematik dersine genellemelerinde etkilidir. Araştırmanın öğrenci davranışlarına ilişkin bulguları: DDD’lığın her üç öğrencinin de Türkçe dersindeki ders dışı etkinlikte bulunma davranışlarının azaltılmasında ve azaltılan düzeyde sürdürülmesinde ve bu davranışların matematik dersine genellenmesinde etkili olduğunu göstermektedir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin tamamı DDD’lığın kullanılışlılığı hakkında olumlu görüş bildirmişlerdir.en_US
dc.identifier.citationTimuçin, E. U. ve Özyürek, M. (2017). Genel eğitim sınıfına yerleştirilmiş özel gereksinimli öğrencilerin problem davranışlarını azaltmada doğrudan davranışsal danışmanlığın etkililiği. 6(2).en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1154
dc.identifier.volume6en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofInternational journal of new trends in arts, sports & science education (IJTASE)en_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY01670
dc.subjectMainstreamingen_US
dc.subjectBehavioral managementen_US
dc.subjectDirect behavioral consultationen_US
dc.subjectTip sheets and feedbacken_US
dc.subjectKaynaştırmaen_US
dc.subjectSınıf yönetimien_US
dc.subjectÖzel eğitim danışmanlığıen_US
dc.subjectDoğrudan davranışsal danışmanlıken_US
dc.titleGenel eğitim sınıfına yerleştirilmiş özel gereksinimli öğrencilerin problem davranışlarını azaltmada doğrudan davranışsal danışmanlığın etkililiğien_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar