What do prospective teachers know about school bullying and its handling?

dc.contributor.authorNtokou, Christina
dc.contributor.editorZorkaya, Nur
dc.contributor.editorMarangoz, Merve
dc.contributor.editorTezel, Zeynep Ece
dc.date.accessioned2024-07-12T21:25:16Z
dc.date.available2024-07-12T21:25:16Z
dc.date.issued2015en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractBullying is a multidimensional phenomenon infiltrating a|l aspects of our lives, in all ages and in all social and economic classes. The type of bullying that now dominates is school bullying and teachers wilI be called on to address it. The incidence has been increasing rapidly in recent years, making it imperative that the teacher, who plays a key roIe in addressing the phenomenon is suffıciently prepared with knowledge and strategies to handle it correctly or even prevent it.en_US
dc.description.abstractDayılanmak hayatımızın her döneminde her yaşta ve tüm sosyal ve ekonomik sınıflarda karşımıza çıkan çok boyutlu bir olgudur. Günümüzde daha çok okulda öğretmenlerin karşılaştığı dayılanmak turu görülmektedir. Bu tür dayılanmak son yıllarda artış göstermekte ve bu olguyla başa çıkmada anahtar rol oynayan öğretmenlerin yeterli bilgiye sahip olmasını ve onunla başa çıkma ya da önleyici stratejileri bilmesini zorunlu hale getirmektedir.en_US
dc.identifier.citationNtokou, C. (2015). What do prospective teachers know about school bullying and its handling?. Zorkaya, N., Marangoz, M. ve Tezel, Z.E. (ed.). 2015 İstanbul International Education Student Congress (11-12 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage12en_US
dc.identifier.isbn978-975-6760-70-3
dc.identifier.startpage11en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5712
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof2015 İstanbul International Education Student Congressen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY06797
dc.subjectBullyingen_US
dc.subjectPre-service / prospective teachersen_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.subjectPerceptionsen_US
dc.subjectTreatmenten_US
dc.subjectDayılanmaken_US
dc.subjectÖğretmen adaylarıen_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectAlgıen_US
dc.subjectTedavien_US
dc.titleWhat do prospective teachers know about school bullying and its handling?en_US
dc.title.alternativeÖğretmen adayları okulda dayılanmak ve bunla başa çıkma konusunda ne biliyorlar?en_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar