What do prospective teachers know about school bullying and its handling?
dc.contributor.author | Ntokou, Christina | |
dc.contributor.editor | Zorkaya, Nur | |
dc.contributor.editor | Marangoz, Merve | |
dc.contributor.editor | Tezel, Zeynep Ece | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T21:25:16Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T21:25:16Z | |
dc.date.issued | 2015 | en_US |
dc.department | Maltepe Üniversitesi, Rektörlük | en_US |
dc.description.abstract | Bullying is a multidimensional phenomenon infiltrating a|l aspects of our lives, in all ages and in all social and economic classes. The type of bullying that now dominates is school bullying and teachers wilI be called on to address it. The incidence has been increasing rapidly in recent years, making it imperative that the teacher, who plays a key roIe in addressing the phenomenon is suffıciently prepared with knowledge and strategies to handle it correctly or even prevent it. | en_US |
dc.description.abstract | Dayılanmak hayatımızın her döneminde her yaşta ve tüm sosyal ve ekonomik sınıflarda karşımıza çıkan çok boyutlu bir olgudur. Günümüzde daha çok okulda öğretmenlerin karşılaştığı dayılanmak turu görülmektedir. Bu tür dayılanmak son yıllarda artış göstermekte ve bu olguyla başa çıkmada anahtar rol oynayan öğretmenlerin yeterli bilgiye sahip olmasını ve onunla başa çıkma ya da önleyici stratejileri bilmesini zorunlu hale getirmektedir. | en_US |
dc.identifier.citation | Ntokou, C. (2015). What do prospective teachers know about school bullying and its handling?. Zorkaya, N., Marangoz, M. ve Tezel, Z.E. (ed.). 2015 İstanbul International Education Student Congress (11-12 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi. | en_US |
dc.identifier.endpage | 12 | en_US |
dc.identifier.isbn | 978-975-6760-70-3 | |
dc.identifier.startpage | 11 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/5712 | |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Maltepe Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | 2015 İstanbul International Education Student Congress | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Uluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarı | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.snmz | KY06797 | |
dc.subject | Bullying | en_US |
dc.subject | Pre-service / prospective teachers | en_US |
dc.subject | Attitude | en_US |
dc.subject | Perceptions | en_US |
dc.subject | Treatment | en_US |
dc.subject | Dayılanmak | en_US |
dc.subject | Öğretmen adayları | en_US |
dc.subject | Tutum | en_US |
dc.subject | Algı | en_US |
dc.subject | Tedavi | en_US |
dc.title | What do prospective teachers know about school bullying and its handling? | en_US |
dc.title.alternative | Öğretmen adayları okulda dayılanmak ve bunla başa çıkma konusunda ne biliyorlar? | en_US |
dc.type | Conference Object | |
dspace.entity.type | Publication |