A study on the changing education models and difficulties experienced by teachers teaching English to preschoolers in Turkey during the pandemic period

Küçük Resim Yok

Tarih

2023

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

T.C. Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

The Covid-19 pandemic has caused almost all professional groups to make mandatory changes in their workflows, both globally and nationally. In Turkey, there have been serious changes in the way educational institutions operate in line with the decisions and regulations taken by ministries. In this study, the changing use of activities and materials of English teachers working in private pre-school education institutions during the mandatory transition to distance education, the difficulties they experienced and what they would like to do differently in case such a process is repeated were examined. In the literature review of the study, the development of distance education over the years, how distance education was carried out in Turkey during the Covid-19 pandemic, the situation of pre-school education globally and in Turkey, distance education with the pre-school age group and the difficulties experienced by teachers, students, and parents during the distance education process. has been mentioned. The study was designed as a case study. For the sample group, 15 teachers who taught English to preschool age children via online education in Istanbul in 2020-2021 were selected. The semi-open survey prepared by the researcher with her advisor was distributed to the teachers via GoogleForms, and their answers were explained according to the research questions. 15 participants participated in the study, and according to their answers, they stated that the biggest change in material use compared to traditional education was the increase in the use of visuals including videos, cartoons, and songs, while online educational game sites suitable for children were among the innovations that the participants added to their education processes. Among the biggest difficulties experienced by the participants with this age group were ensuring discipline in the classroom and encouraging shy students to study. Most participants stated that their internet infrastructure, technological devices, and home environments were suitable for distance education. In case such an unexpected process happens again, the participants stated that the students' internet infrastructure and parent-teacher-school cooperation should be improved.
Covid-19 pandemisi hem global hem de ulusal o?lçekte neredeyse tu?m meslek gruplarının is? akıs?larında zorunlu deg?is?iklikler yapmasına sebebiyet vermis?tir. Tu?rkiye’de de bakanlıkların aldıkları kararlar ve yo?netmelikler dog?rultusunda eg?itim kurumlarının is?leyis? s?ekillerinde ciddi deg?is?iklikler yas?anmıs?tır. Bu çalıs?mada, o?zel okul o?ncesi eg?itim kurumlarında çalıs?an İngilizce o?g?retmenlerinin literatu?re uzaktan eg?itim diye geçen teknolojik aletler ve altyapı ile uzaktan eg?itim vermeyi amaçlayan modele zorunlu geçis?te deg?is?en aktivite ve materyal kullanımları, yas?adıkları zorluklar ve bo?yle bir su?recin tekrarlanması durumunda nelerin farklı yapılmasını istedikleri incelenmis?tir. Çalıs?manın literatu?r taramasında uzaktan eg?itimin yıllar boyunca gelis?imi, Covid-19 pandemisi su?resince Tu?rkiye’de uzaktan eg?itimin nasıl yapıldıg?ını, okul o?ncesi eg?itimin globalde ve Tu?rkiye’deki durumu, okul o?ncesi yas? grubu ile uzaktan eg?itim ve uzaktan eg?itim su?recinde o?g?retmenlerin, o?g?rencilerin ve velilerin yas?adıkları zorluklardan bahsedilmis?tir. Çalıs?ma bir vaka analizi olarak tasarlanmıs?tır. Örneklem grubu için İstanbul’da 2020-2021 yılında uzaktan eg?itim ile okul o?ncesi yas? grubundaki çocuklara İngilizce dersi vermis? 15 o?g?retmen seçilmis?tir. Ög?retmenlere, aras?tırmacının danıs?manı ile beraber hazırladıg?ı yarı açık anket GoogleForms aracılıg?ı ile dag?ıtılmıs? ve verdikleri cevaplar aras?tırma sorularına go?re açıklanmıs?tır. Çalıs?maya, 15 katılımcı katılmıs? olup verdikleri cevaplara go?re geleneksel eg?itime go?re materyal kullanımında en bu?yu?k deg?is?imin video, çizgi film ve s?arkıları içeren go?rsel kullanımındaki artıs? oldug?unu belirtirken, çocuklara uygun online eg?itici oyun siteleri de katılımcıların eg?itim su?reçlerine ekledikleri yeniliklerden olmus?tur. Katılımcıların bu yas? grubu ile yas?adıkları en bu?yu?k zorluklar arasında sınıf içi disiplini sag?lamak ve çekingen o?g?rencileri derse tes?vik etmek olmus?tur. Katılımcıların bu?yu?k bir kısmı, kendi internet altyapılarının, teknolojik aletlerinin ve ev ortamlarının uzaktan eg?itime uygun oldug?unu belirtmis?tir. Bir daha bo?yle beklenmedik bir su?recin tekrarlanması durumunda ise katılımcılar o?g?rencilerin de internet altyapılarının ve ebeveyn-o?g?retmen-okul is? birlig?inin gelis?mesi gerektig?ini belirtmis?tir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Distance education, Preschool distance education, Education in the Covid-19 period, Preschool language education, Uzaktan egˆitim, Okul o¨ncesi uzaktan egˆitim, Covid-19 do¨neminde egˆitim, Okul o¨ncesi dil egˆitimi

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Tuncel, I. (2023). A study on the changing education models and difficulties experienced by teachers teaching English to preschoolers in Turkey during the pandemic period / Pandemı· dönemı·nde okul öncesı· İngı·lı·zce öğretmenlerı·nı·n değı·şen eğı·tı·m metotları ve su¨reç boyunca karşılaştıkları zorluklar (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.