DUYGUSAL ZEKÂ OKURYAZARLIĞINI REKLAMLAR ÜZERİNDEN ANLAMAYA YÖNELİK ARAŞTIRMA
Küçük Resim Yok
Tarih
2016
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Küreselleşme ile aslında yerelliğini arttıran yeni dünya düzeninde popüler olana ilgi giderek büyümekte ve benzeşmektedir. Kitle iletişimin en etkili olduğu araçların başında televizyon gelmektedir. Bugün artık neredeyse tüm dünya televizyonlarındaki yayınlar birbirinin benzeri ve ya uyarlamasıdır. Değişken, akışkan ve geçici olan popüler kültür "okurun metni yeniden değiştirmesi ve üretmesi" olarak ifade edilebilir. Reklamlarla iletilmek istenilen medya mesajları karşısında bireylerin farkındalığının sağlanması medya okuryazarlığı ile amaçlanmaktadır. Medya okuryazarlığının bireylerin medya tüketiminde daha eleştirel tüketiciler olmaları için bir takım düşünme becerilerine sahip olmaları gerektiği görüşüne dayandığını da söylemek mümkündür. İnsanın duygularını tanıma, anlama ve etkin bir biçimde kullanma yeteneğini ifade eden duygusal zekâ, medya okuryazarlığında önemli faktörlerdendir. Bunu duygusal zekâ okuryazarlığı olarak ifade etmekte mümkündür. Bu çalışma ile reklamlarla donatılmış dünyalarında gençlerin metin okuryazarlığının, duygusal zekâ okuryazarlığı kapsamında nasıl olduğu araştırılmaktadır. Hatırladıkları ilk üç reklam sorgusu üzerinden nasıl bir duygusal zekâ okuması yaptıkları ortaya konulmaktadır. İletişim Fakültesi son sınıf öğrencileriyle 2008 ve 2016 yıllarında yapılmış olan karşılaştırmalı çalışmanın fikir verici bir ön çalışma olması beklenmekledir
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Kaynak
ÖNERİ
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
12
Sayı
46