DUYGUSAL ZEKÂ OKURYAZARLIĞINI REKLAMLAR ÜZERİNDEN ANLAMAYA YÖNELİK ARAŞTIRMA

dc.contributor.authorErnek Alan, Gülseli Aygül
dc.date.accessioned2024-07-12T22:03:07Z
dc.date.available2024-07-12T22:03:07Z
dc.date.issued2016en_US
dc.description.abstractKüreselleşme ile aslında yerelliğini arttıran yeni dünya düzeninde popüler olana ilgi giderek büyümekte ve benzeşmektedir. Kitle iletişimin en etkili olduğu araçların başında televizyon gelmektedir. Bugün artık neredeyse tüm dünya televizyonlarındaki yayınlar birbirinin benzeri ve ya uyarlamasıdır. Değişken, akışkan ve geçici olan popüler kültür "okurun metni yeniden değiştirmesi ve üretmesi" olarak ifade edilebilir. Reklamlarla iletilmek istenilen medya mesajları karşısında bireylerin farkındalığının sağlanması medya okuryazarlığı ile amaçlanmaktadır. Medya okuryazarlığının bireylerin medya tüketiminde daha eleştirel tüketiciler olmaları için bir takım düşünme becerilerine sahip olmaları gerektiği görüşüne dayandığını da söylemek mümkündür. İnsanın duygularını tanıma, anlama ve etkin bir biçimde kullanma yeteneğini ifade eden duygusal zekâ, medya okuryazarlığında önemli faktörlerdendir. Bunu duygusal zekâ okuryazarlığı olarak ifade etmekte mümkündür. Bu çalışma ile reklamlarla donatılmış dünyalarında gençlerin metin okuryazarlığının, duygusal zekâ okuryazarlığı kapsamında nasıl olduğu araştırılmaktadır. Hatırladıkları ilk üç reklam sorgusu üzerinden nasıl bir duygusal zekâ okuması yaptıkları ortaya konulmaktadır. İletişim Fakültesi son sınıf öğrencileriyle 2008 ve 2016 yıllarında yapılmış olan karşılaştırmalı çalışmanın fikir verici bir ön çalışma olması beklenmeklediren_US
dc.identifier.endpage276en_US
dc.identifier.issn1300-0845
dc.identifier.issn1300-0845
dc.identifier.issue46en_US
dc.identifier.startpage261en_US
dc.identifier.trdizinid201665en_US
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/201665
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/9428
dc.identifier.volume12en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizin
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofÖNERİen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKY04693
dc.titleDUYGUSAL ZEKÂ OKURYAZARLIĞINI REKLAMLAR ÜZERİNDEN ANLAMAYA YÖNELİK ARAŞTIRMAen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar