Eğitim ve öğretim faaliyetlerinde sosyal medya platformlarının kullanılması: Hashtag incelemesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2022

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Deniz Yengin

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Çevrimiçi öğrenmeye artan ilgi ile birlikte, yeni eğitim anlayışı öğrencileri eş zamansız bilgi içeriklerine dâhil etmenin yollarını aramaktadır. Sosyal medya platformlarına bağlanmak için hashtag kullanımıyla ilgili deneyimler üzerine inşa edilen bu çalışmanın amacı, hashtag kullanımının çevrimiçi tartışmalarda öğrenci katılımı üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bu çalışmada, öğrencilerin hashtagleri hangi bağlamda kullandıkları, hashtaglerin eğitim süreçlerine dâhil edilmesinin öğrencilerin gelişimine katkı sağlayıp sağlayamayacağı ve hashtaglerin bir öğrenme topluluğu oluşturmayı destekleyip destekleyemeyeceği ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu doğrultuda rastgele seçilen gönüllü lise son sınıfta öğrenim gören 36 öğrenciyle yüz yüze görüşme sağlanmıştır. Öğrenci etkileşimlerini değerlendirmek için odak grup görüşmesi yapılmış ve analiz edilmiştir. Öğrencilerin hashtag kullanım yöntemlerini anlamak ve birbirleriyle olan etkileşimlerini belirlemek için gözlem yapılmıştır. Elde edilen veriler objektif olarak incelenmiştir. Kodlama şeması vasıtasıyla kullanılan hashtagler tümevarım ve tümdengelim yaklaşımı kullanılarak geliştirilmiştir. Çalışmanın sonucunda, sosyal medya platformlarından özellikle Twitter’da kullanılan hashtaglerin eğitim faaliyetlerine dahil edildiğinde öğrencilerde güçlü bir motivasyon oluşturduğu, öğrenme topluluğundaki diğer bireylerle eş zamanlı ve eş zamansız iletişim kurabilmelerine katkı sağladığı, öğrencilerin fikirlerini özgürce ifade edebilme ortamı oluşturması gibi olumlu yönlere sahip olduğundan desteklenmesi gereken bir uygulama olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
With the growing interest in online learning, the new understanding of education seeks ways to involve students in asynchronous knowledge content. Building on experiences with using hashtags to connect to social media platforms, the aim of this study is to explore the impact of hashtag use on student engagement in online discussions. In this study, it has been tried to reveal in which context students use hashtags, whether including hashtags in educational processes can contribute to the development of students and whether hashtags can support creating a learning community. For doing this, 36 randomly selected volunteer students studying in the 12th grade were conducted for focus group discussion. Quantitative measures were collected and analyzed to assess student interactions. Observations were made to understand the students' hashtag usage methods and to determine their interactions with each other. The content analysis about the obtained data was examined objectively with a systematic including the information obtained from the qualitative interviews. The hashtags used through the coding scheme were developed using the inductive and deductive approach. Considering the results of the study, it is understood that especially Twitter social platform hashtags give strong motivation to students in terms of educational activities and hashtags contributes to the ability to communicate synchronously and asynchronously with other individuals in the learning community; furthermore it is realised that hashtag is an application that should be supported since it has positive aspects such as creating an environment for students to express their ideas freely.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Sosyal Medya Platformları, Öğrenme Ortamları, Çevrimiçi Öğrenme, Etiketleme, Social Media Platforms, Learning Environments, Online Learning, Tagging

Kaynak

Turkish Online Journal of Design Art and Communication

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

12

Sayı

3

Künye

Koç, E. (2022). Eğitim ve öğretim faaliyetlerinde sosyal medya platformlarının kullanılması: Hashtag incelemesi / Using social media platforms in educational and educational activities: a Hashtag review. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, Deniz Yengin. 12(3), s. 634-654.