Eğitimin kalite sorunu; yöntem, çözümleme ve öncelikleri

dc.authorid0000-0001-6253-4022en_US
dc.authorid0000-0003-2609-4095en_US
dc.contributor.authorÖzen, Sadettin
dc.contributor.authorAksoy, Levent
dc.contributor.authorGürsev, Samet
dc.date.accessioned2024-07-12T20:53:17Z
dc.date.available2024-07-12T20:53:17Z
dc.date.issued2016en_US
dc.departmentFakülteler,İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.description.abstractEğitimin kalite sorunu ve çözümlemesi öncelikle ilgili temel düşünceler, kalite, teori, sistem, model, yöntem kavramları; öğrenme, eğitim öğretim, öğretim sosyal psikolojisi, sosyal verimi algıları, gerekli ileri analiz ve sentez uygulamaları çerçevesinde ilerletilmeye çalışıldı. Eğitim öğretim kalitesi, kalite sorunu ve siyaseti ekonomik üretim ve büyüme süreçlerini, ana kaynaklarını, kısıtlarını, yaşamın ve öznenin beklentilerini uygun biçimlerde oluşturan, verimli kullanan, araştıran ve geliştiren eğitim özellikleri, süreçleri ve eğitim modelleri olarak görüldü. Eğitim öğretim kalitesi aynı tanım yönünde süreçlere dayalı gerçekçi ve gerekirci temel düşünceler, yöntemler, uzun erimli düzeyli etkin öznel temel amaçlar, nitelikler, etkinlikler, sorun çözümleri ve sonuçlar toplamı ve uyumu olarak algılandı; araştırıldı. Bu düşünceler çerçevesinde öğretim kalitesi, yöntem ve meslek eğitimi yanında, üst düzeyde etkili, verimli, teori ve model temelli, somut yaşam ve üretim süreçleri sorunları ve çözüm yöntemleri tanımlatan, sorun çözümleyen, çözümleten uygulamalı eğitim ve araştırma programları ile belirginleşti. Öğretim kalitesi düşüncesinin süreçler içinde somut etkili, verimli ekonomik ve uygun eğitim programları ile ilerletilebileceği, geliştirilebileceği önem kazandı. Bu temel düşünce yönünde eğitim öğretim süreçlerine, sorunlara ve olanaklarına dayalı teorik ve pratik birliktelikleri ile ileri sürekli çözümleri ve sonuçları önemli görüldü. Yöntemler, teknikler ile deneyimler temelli meslek eğitimi, üretici, araştırmacı ve girişimci eğitim içeriklerini gerektirdi. Aynı yönde eğitimde farklı kesimlerin öznel beklentilerine uygun kendini tanıma, araştırma geliştirme çalışmaları, yöntem ve meslek eğitimini doğrultuları gerektirdi.en_US
dc.description.abstractThe education quality depends on the productivity according to the concepts of quality variables in the education and training activities. So, the optimum quality solutions of the education and training programs may be determined as minimizing the total costs by decreasing lost revenues of quality shortages and also the increasing input costs as the depending on the variables in the education and training quality. On the other hand the optimum quality options of the education programs may be researched as the maximizing the productivity, and also the economic and social benefits. In the same way, this study’s goal is to bring out analyzing the productivity problems depending on the quality concepts of the educations and training programs. The quality concept is to be defined as accordance with theories and aims, methods and practices in production processes. So the quality concepts are tried to be defined accordance with the views of the realism, empiricism, pragmatism and rationalism. The education qualities are provided by obtaining theories, methods and plans in the production processes. So the education and training quality also carries out the studies such as basic scientific research, applied research and development activities depending on changing techniques and socio-economic conditions in the countries. At last, the final long term results and applications of these education and training qualities can be explained with the developing new technology and socio-economic condition.en_US
dc.identifier.citationÖzen, S., Aksoy, L. ve Gürsev, S. (2016). Eğitimin kalite sorunu; yöntem, çözümleme ve öncelikleri / The problem of education quality, methods, solution; essay and priorities. Ekonomik, Toplumsal ve Siyasi Analiz Dergisi. II(8), s. 47-66.en_US
dc.identifier.endpage66en_US
dc.identifier.issn1303-0496
dc.identifier.issue8en_US
dc.identifier.startpage47en_US
dc.identifier.urihttp://analiz.maltepe.edu.tr/2016ii-8-sayi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/2601
dc.identifier.volumeIIen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofEkonomik, Toplumsal ve Siyasi Analiz Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Editör Denetimli Degide Makaleen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY00771
dc.subjectEğitim Ve Öğrenimen_US
dc.subjectKaliteen_US
dc.subjectKalite Siyasetien_US
dc.subjectSüreçlerde Talep Ve Geliren_US
dc.subjectTeori Ve Pratiken_US
dc.subjectModel Ve Sorunen_US
dc.subjectÜretim Ve Verimen_US
dc.subjectProductivityen_US
dc.subjectEducation Quality Conceptsen_US
dc.subjectQuality Problemen_US
dc.subjectOptimizationsen_US
dc.subjectDemanden_US
dc.subjectUtilities And Costs Of Educationen_US
dc.subjectConcepts Developed Of The Training And Researchingen_US
dc.titleEğitimin kalite sorunu; yöntem, çözümleme ve önceliklerien_US
dc.title.alternativeThe problem of education quality, methods, solution; essay and prioritiesen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar