Sözcük geliştirme aktivitelerinin öğrencilerin sahip oldukları genel dil seviyeleri üzerindeki etkisi

dc.authorid0000-0001-8640-9306en_US
dc.contributor.authorTopkaraoğlu, Mert
dc.contributor.authorDilman, Hakan
dc.date.accessioned2024-07-12T20:36:08Z
dc.date.available2024-07-12T20:36:08Z
dc.date.issued2013en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, İngilizce Öğretmenliği Bölümüen_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the impact of vocabulary enhancement activities on the general language proficiency levels of foreign language students. Students in the “control” group followed the regular curriculum which included learning the second one thousand most frequently used words in English; students in the “experimental” group had a fourteen-week schedule of vocabulary enhancement activities which included integrating the same second one thousand words into the regular curriculum. The students sampled were from a vocational school in Yalova. A total of 88 male, second-year students participated in the study in the academic year of 2010–2011. After the implementation period, it was determined by using the Cambridge Quick Placement Test (QPT) Version 1 that the levels of improvement were significantly better for the students in the experimental group.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacını, sözcük geliştirme aktivitelerinin iki grup öğrenci arasında genel dil seviyeleri bakımından bir farklılık yaratıp yaratmadığının belirlenmesi oluşturmaktadır. Kontrol grubunda yer alan öğrenciler ek bir kelime çalışmasının yapılmadığı İngilizcede en sık kullanılan ikinci bin sözcüğü içeren normal müfredatı takip ederken, deney grubundaki öğrenciler ise İngilizcede en sık kullanılan ikinci bin sözcüğü içeren sözcük geliştirme aktivitelerinin normal müfredata entegre edildiği on dört haftalık programı izlemişlerdir. Bu araştırmanın çalışma grubunu, Yalova ilinde bir meslek yüksek okulunda 2010–2011 eğitim-öğretim yılında ikinci sınıfta öğrenim gören 88 erkek öğrenci oluşturmuştur. Bu çalışmada, Cambridge Hızlı Seviye Belirleme Testinin birinci versiyonu veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Uygulamanın ardından, deney grubu ile kontrol grubu arasında, genel dil seviyeleri açısından deney grubu lehine anlamlı bir fark oluşmuştur.en_US
dc.identifier.citationTopkaraoğlu, M. ve Dilman, H. (2013). Sözcük geliştirme aktivitelerinin öğrencilerin sahip oldukları genel dil seviyeleri üzerindeki etkisi / Effects of studying vocabulary enhancment activities on students' general language proficiency levels. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi. 4(8), s. 15-29.en_US
dc.identifier.endpage29en_US
dc.identifier.issn1308-8971
dc.identifier.issue8en_US
dc.identifier.startpage15en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/baebd/issue/3335/46211
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1019
dc.identifier.volume4en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherDokuz Eylül Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofBatı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY00405
dc.subjectGeneral language proficiencyen_US
dc.subjectVocabulary enhancement activitiesen_US
dc.subjectVocabulary teachingen_US
dc.subjectGenel dil seviyesien_US
dc.subjectSözcük geliştirme aktivitelerien_US
dc.subjectSözcük öğretimien_US
dc.titleSözcük geliştirme aktivitelerinin öğrencilerin sahip oldukları genel dil seviyeleri üzerindeki etkisien_US
dc.title.alternativeEffects of studying vocabulary enhancment activities on students' general language proficiency levelsen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar