Students experiences of online games for vocabulary learning: a case study on vocabulary learning through dota online game

dc.contributor.authorMukhlas, Muhammad
dc.contributor.authorFadhilah, Eva
dc.contributor.editorTokcan, İnci Melike
dc.contributor.editorGümüşkaya, Burcu
dc.contributor.editorŞimşir, Dilan
dc.date.accessioned2024-07-12T21:27:20Z
dc.date.available2024-07-12T21:27:20Z
dc.date.issued2017en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractVocabulary is an important part in learning language. lt takes significant role in improving langauge ability. Unfortunately, learning vocabulary s one of the most common problem in language learning. lt is often perceived as boring by learners, especially for those who grew up in the digital era. However, various technologies can be utilized to facilitate learning. Using online games is one of facility for learning, especiaIly in language learning. Many students, especially in lndonesia, spend many hours to play online games, which are mostly in English. This qualitative research aims to examine the use of online games towards students' vocabulary development...en_US
dc.description.abstractKelime bilgisi bir dili öğrenme sürecinin önemli bir bölümünü oluşturmaktadır ve dil becerilerinin geliştirilmesinde önemli bir role sahiptir. Ne yazık ki, birçokları özellikle de dijital çağda büyümüş olanlar tarafından sıkıcı bir süreç olarak algılanmaktadır. Ancak, kimi teknolojiler öğrenmeyi kolaylaştırıcı bir araç olarak kullanılabilir. Çevrimiçi oyunlar öğrenme açısından, özellikle de dil öğrenimi açısından kolaylaştırıcı araçlardan birisidir. Özellikle Endonezya'da birçok öğrenci, çevrimiçi oyunlara saatler harcamaktadır ve bu oyunların çoğu da İngilizcedir. Bu nitel araştırmanın amacı, çevrimiçi oyunların öğrencilerin kelime bilgisi gelişimine olan katkısını saptamaktır. Araştırmanın verileri gözlem ve yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla elde edilmiştir...en_US
dc.identifier.citationMukhlas, M. ve Fadhilah, E. (2017). Students experiences of online games for vocabulary learning: a case study on vocabulary learning through dota online game. Tokcan, İ. M., Gümüşkaya, B. ve Şimşir D. (ed.). 2017 İstanbul Faculty of Education International Student Congress içinde (47-48 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage48en_US
dc.identifier.isbn978-975-6760-96-3
dc.identifier.startpage47en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5983
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof2017 İstanbul Faculty of Education International Student Congressen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY07027
dc.subjectForeign language learningen_US
dc.subjectOnline games and vocabularyen_US
dc.subjectOnline gamesen_US
dc.subjectYabancı dil öğrenimien_US
dc.subjectÇevrimiçi oyunlar ve kelime bilgisien_US
dc.subjectÇevrimiçi oyunlaren_US
dc.titleStudents experiences of online games for vocabulary learning: a case study on vocabulary learning through dota online gameen_US
dc.title.alternativeÖğrencilerin kelime bilgisi öğrenimlerinde çevrimiçi oyun deneyimleri: dota oyunu üzerinden kelime bilgisi öğrenimi üzerine bir örnek olay çalışmasıen_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar