Students experiences of online games for vocabulary learning: a case study on vocabulary learning through dota online game
dc.contributor.author | Mukhlas, Muhammad | |
dc.contributor.author | Fadhilah, Eva | |
dc.contributor.editor | Tokcan, İnci Melike | |
dc.contributor.editor | Gümüşkaya, Burcu | |
dc.contributor.editor | Şimşir, Dilan | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T21:27:20Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T21:27:20Z | |
dc.date.issued | 2017 | en_US |
dc.department | Maltepe Üniversitesi, Rektörlük | en_US |
dc.description.abstract | Vocabulary is an important part in learning language. lt takes significant role in improving langauge ability. Unfortunately, learning vocabulary s one of the most common problem in language learning. lt is often perceived as boring by learners, especially for those who grew up in the digital era. However, various technologies can be utilized to facilitate learning. Using online games is one of facility for learning, especiaIly in language learning. Many students, especially in lndonesia, spend many hours to play online games, which are mostly in English. This qualitative research aims to examine the use of online games towards students' vocabulary development... | en_US |
dc.description.abstract | Kelime bilgisi bir dili öğrenme sürecinin önemli bir bölümünü oluşturmaktadır ve dil becerilerinin geliştirilmesinde önemli bir role sahiptir. Ne yazık ki, birçokları özellikle de dijital çağda büyümüş olanlar tarafından sıkıcı bir süreç olarak algılanmaktadır. Ancak, kimi teknolojiler öğrenmeyi kolaylaştırıcı bir araç olarak kullanılabilir. Çevrimiçi oyunlar öğrenme açısından, özellikle de dil öğrenimi açısından kolaylaştırıcı araçlardan birisidir. Özellikle Endonezya'da birçok öğrenci, çevrimiçi oyunlara saatler harcamaktadır ve bu oyunların çoğu da İngilizcedir. Bu nitel araştırmanın amacı, çevrimiçi oyunların öğrencilerin kelime bilgisi gelişimine olan katkısını saptamaktır. Araştırmanın verileri gözlem ve yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla elde edilmiştir... | en_US |
dc.identifier.citation | Mukhlas, M. ve Fadhilah, E. (2017). Students experiences of online games for vocabulary learning: a case study on vocabulary learning through dota online game. Tokcan, İ. M., Gümüşkaya, B. ve Şimşir D. (ed.). 2017 İstanbul Faculty of Education International Student Congress içinde (47-48 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi. | en_US |
dc.identifier.endpage | 48 | en_US |
dc.identifier.isbn | 978-975-6760-96-3 | |
dc.identifier.startpage | 47 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/5983 | |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.publisher | Maltepe Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | 2017 İstanbul Faculty of Education International Student Congress | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Uluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarı | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.snmz | KY07027 | |
dc.subject | Foreign language learning | en_US |
dc.subject | Online games and vocabulary | en_US |
dc.subject | Online games | en_US |
dc.subject | Yabancı dil öğrenimi | en_US |
dc.subject | Çevrimiçi oyunlar ve kelime bilgisi | en_US |
dc.subject | Çevrimiçi oyunlar | en_US |
dc.title | Students experiences of online games for vocabulary learning: a case study on vocabulary learning through dota online game | en_US |
dc.title.alternative | Öğrencilerin kelime bilgisi öğrenimlerinde çevrimiçi oyun deneyimleri: dota oyunu üzerinden kelime bilgisi öğrenimi üzerine bir örnek olay çalışması | en_US |
dc.type | Conference Object | |
dspace.entity.type | Publication |