Yükseköğretimde yer alan engelli öğrencilerin sayısal analizi ve bilişim teknolojileri kullanımı

dc.authorid0000-0002-7183-6142en_US
dc.authorid0000-0002-4592-1597en_US
dc.contributor.authorYardımcı Coşkun, İlknur
dc.contributor.authorDurmuş, Ahmet
dc.contributor.authorÖzgeldi, Müşide
dc.date.accessioned2024-07-12T20:53:19Z
dc.date.available2024-07-12T20:53:19Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentFakülteler,İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.description.abstractGünümüzde yaşanan teknolojik, ekonomik ve sosyal gelişmeler, pek çok alanda olduğu gibi eğitimde de çok önemli değişim ve gelişmelerin yaşanmasına neden olmaktadır. Bu gelişmeler ile engeller aşılmakta, sürekli veya geçici engele sahip bireylerin temel hakları olan eğitim öğretim faaliyetlerini gerçekleştirme oranları her geçen yıl artmaktadır. Bilişim teknolojilerinin kat ettiği yol ile her geçen yıl daha fazla sayıda öğrenci eğitimde engelleri aşmaktadır. Bu çalışma kapsamında yükseköğretim kurumlarına yerleştirilen öğrencilerin yıllar içinde durumları ile ilgili sayısal bir analiz yapılarak, Maltepe Üniversitesi özelinde de değerlendirilmesi gerçekleştirilmiştir. Bu sayının bilişim teknolojilerinin gelişimi ile paralelliği incelenmiş olup, kayıtlı olan engelli bireylerin kamu kurum ve kuruluşlarından beklentilerinin engel türüne göre dağılımı, cinsiyet, yerleşim yeri, engel oranı, yaş grubu, eğitim durumu ve engel türüne göre dağılımları analiz edilmiştir. Çalışma sonunda engelli öğrenciler tarafından kullanılan bilişim teknolojileri sıralanmış olup, kategorilere ayrılmıştır.en_US
dc.description.abstractToday's technological, economic and social developments cause significant changes and developments in education as in many other fields. With these developments, the obstacles are overcome and the rate of realization of education and training activities, which are the fundamental rights of individuals with permanent or temporary disabilities, increases every year. Every year, more and more students overcome the obstacles in education by the way of information technologies. Within the scope of this study, a numerical analysis of the situation of the students placed in higher education institutions over the years has been carried out and evaluated in Maltepe University. The distribution of the expectations of registered individuals with disabilities according to the type of disability, gender, place of residence, disability ratio, age group, educational status and disability type were analyzed. At the end of the study, information technologies used by students with disabilities are listed and divided into categories.en_US
dc.identifier.citationYardımcı Coşkun, İ., Durmuş, A. ve Özgeldi, M. (2019). Yükseköğretimde yer alan engelli öğrencilerin sayısal analizi ve bilişim teknolojileri kullanımı / Numerical analysis and use of information technologies for handicapped students in higher education. Engelsiz Bilişim 2019. s. 83-92.en_US
dc.identifier.endpage92en_US
dc.identifier.isbn978-975-8628-79-7
dc.identifier.startpage83en_US
dc.identifier.urihttps://www.engelsizbilisim.org/engelsiz-bilisim-2019-kitabi/
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/2611
dc.language.isotren_US
dc.publisherManisa Celal Bayar Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofEngelsiz Bilişim 2019en_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY00806
dc.subjectBilişim teknolojilerien_US
dc.subjectİstatistiksel analizen_US
dc.subjectEngelli öğrencien_US
dc.subjectDağılım analizien_US
dc.subjectInformation technologiesen_US
dc.subjectStatistical analysisen_US
dc.subjectDisabled studentsen_US
dc.subjectDistribution analysisen_US
dc.titleYükseköğretimde yer alan engelli öğrencilerin sayısal analizi ve bilişim teknolojileri kullanımıen_US
dc.title.alternativeNumerical analysis and use of information technologies for handicapped students in higher educationen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar