Manyetizma ünitesine yönelik dikkati çekme teknikleri
Küçük Resim Yok
Tarih
2001
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu çalışmanın amacı, 'Manyetizma' ünitesine yönelik uygulanabilecek dikkati çekme etkinliklerini geliştirerek bunların öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisini belirlemektir. Araştırmada öncelikle yürütülecek etkinlikler 3 deneyimli fizik öğretmeninin görüş ve düşüncelerinden faydalanılarak tasarlanıp geliştiriImiştir. İki genel lisede toplam (20+19) 39 lise 2. sınıf öğrencilerine fizik öğretmen adaylarının yardımlarıyla soru türündeki uygulamalarla etkinlikler yürütüldü. Likert tipi bir anket ön-son test, çoktan seçmeli başarı testi ise son test olarak uygulanıp veriler toplanmıştır. Uygulamalardan sonra yapılan başarı testinden elde edilen veriler, kavrama düzeyindeki özelliklerin bilgi seviyesinden daha az gerçekleştiğini göstermektedir Çalışmada, ayrıca duyuşsal davranışlarda uygulama öncesi ve sonrası anlamlı farklılıklar olmadığı bulunmuştur. Bu araştırmada ilgili etkinliklerin önemi vurgulanarak yapılacak uygulamalarda göz önünde bulundurulması gereken dikkat çekici durumların türü, öğrencilerin düzeyi ve öğretmenin niteliği gibi önemli faktörlere yönelik öneriler tartışılmıştır.
The aim of this research is to develop attention activities about magnetism unit and determine its implementation effect on students achievement and attitudes. These activities based on question from developed by taking into consideration three experienced physics teachers opinions. Two physics student teachers implemented these activities with two high school total (20+19) second level students. Data in this research collected from likert type prepost test survey and achievement test. Survey questionnaire showed that there is no significant difference between student attitudes on before and after implementation of attention activities.Achivement test indicated that students understanding level found lower than knowledge level. Moreover the factors affected implementation of attention activities were determined and discussed. In this study the importance of attention activities were emphasized and some suggestions are made for teachers and researchers to implement these activities in the intended manner.
The aim of this research is to develop attention activities about magnetism unit and determine its implementation effect on students achievement and attitudes. These activities based on question from developed by taking into consideration three experienced physics teachers opinions. Two physics student teachers implemented these activities with two high school total (20+19) second level students. Data in this research collected from likert type prepost test survey and achievement test. Survey questionnaire showed that there is no significant difference between student attitudes on before and after implementation of attention activities.Achivement test indicated that students understanding level found lower than knowledge level. Moreover the factors affected implementation of attention activities were determined and discussed. In this study the importance of attention activities were emphasized and some suggestions are made for teachers and researchers to implement these activities in the intended manner.
Açıklama
Tam metin/ Full text
Anahtar Kelimeler
Manyetizma, Ögrenme, Dikkati çekme etkinlikleri, Magnetism, Learning, Attention activities
Kaynak
Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Yiğit, N., Akdeniz, A.R. (2001). Manyetizma ünitesine yönelik dikkati çekme teknikleri. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (166-171 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.