Manyetizma ünitesine yönelik dikkati çekme teknikleri

dc.contributor.authorYiğit, Nevzat
dc.contributor.authorAkdeniz, Ali Rıza
dc.date.accessioned2024-07-12T21:19:17Z
dc.date.available2024-07-12T21:19:17Z
dc.date.issued2001en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.descriptionTam metin/ Full texten_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, 'Manyetizma' ünitesine yönelik uygulanabilecek dikkati çekme etkinliklerini geliştirerek bunların öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisini belirlemektir. Araştırmada öncelikle yürütülecek etkinlikler 3 deneyimli fizik öğretmeninin görüş ve düşüncelerinden faydalanılarak tasarlanıp geliştiriImiştir. İki genel lisede toplam (20+19) 39 lise 2. sınıf öğrencilerine fizik öğretmen adaylarının yardımlarıyla soru türündeki uygulamalarla etkinlikler yürütüldü. Likert tipi bir anket ön-son test, çoktan seçmeli başarı testi ise son test olarak uygulanıp veriler toplanmıştır. Uygulamalardan sonra yapılan başarı testinden elde edilen veriler, kavrama düzeyindeki özelliklerin bilgi seviyesinden daha az gerçekleştiğini göstermektedir Çalışmada, ayrıca duyuşsal davranışlarda uygulama öncesi ve sonrası anlamlı farklılıklar olmadığı bulunmuştur. Bu araştırmada ilgili etkinliklerin önemi vurgulanarak yapılacak uygulamalarda göz önünde bulundurulması gereken dikkat çekici durumların türü, öğrencilerin düzeyi ve öğretmenin niteliği gibi önemli faktörlere yönelik öneriler tartışılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to develop attention activities about magnetism unit and determine its implementation effect on students achievement and attitudes. These activities based on question from developed by taking into consideration three experienced physics teachers opinions. Two physics student teachers implemented these activities with two high school total (20+19) second level students. Data in this research collected from likert type prepost test survey and achievement test. Survey questionnaire showed that there is no significant difference between student attitudes on before and after implementation of attention activities.Achivement test indicated that students understanding level found lower than knowledge level. Moreover the factors affected implementation of attention activities were determined and discussed. In this study the importance of attention activities were emphasized and some suggestions are made for teachers and researchers to implement these activities in the intended manner.en_US
dc.identifier.citationYiğit, N., Akdeniz, A.R. (2001). Manyetizma ünitesine yönelik dikkati çekme teknikleri. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (166-171 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage171en_US
dc.identifier.startpage166en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5094
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapta Bölüm - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05897
dc.subjectManyetizmaen_US
dc.subjectÖgrenmeen_US
dc.subjectDikkati çekme etkinliklerien_US
dc.subjectMagnetismen_US
dc.subjectLearningen_US
dc.subjectAttention activitiesen_US
dc.titleManyetizma ünitesine yönelik dikkati çekme tekniklerien_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar