Sakarya’da okul öncesi dönemde öğretmenlerin görme ve işitme yetersizliği olan çocuklara bakış açılarının değerlendirilmesi

dc.contributor.authorAyyıldız, Aleyna
dc.contributor.authorAkpınar, Büşra
dc.contributor.authorTaştan, Esra
dc.contributor.authorTiryaki, Özlem
dc.contributor.authorAslan, Rukiye
dc.contributor.authorAkyapın, Serenay
dc.contributor.authorAktar, Yasemin
dc.contributor.authorAslan Bağcı, Özlem
dc.date.accessioned2024-07-12T20:35:14Z
dc.date.available2024-07-12T20:35:14Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesien_US
dc.description.abstractDoğuştan veya sonradan herhangi bir nedenle bedensel, zihinsel, ruhsal, duyusal ve sosyal yeteneklerini çeşitli derecelerde kaybetmesi nedeni ile toplumsal yaşama uyum sağlama ve günlük gereksinimlerini karşılama güçlükleri olan korunma, bakım, rehabilitasyon, danışmanlık ve destek hizmetlerine ihtiyaç duyan kişilere yetersizliği olan birey ya da engelli denir. Her çocuğun yasalarla da belirlenen eğitimden yararlanma hakkı vardır. Çocuklara sağlıklı da olsa engelli de olsa eğitim olanağı sağlanmalıdır. Yetersizliği olan çocuk ile normal çocuğun gelişim alanlarda farklılıklar olabilir. Fakat yetersizliği olan çocuklara da kendi gelişimsel özellikleri ve hızlarında eğitim verilmek gerekmektedir. Bu çalışmada amaç okul öncesi dönemde görme ve işitme yetersizliği olan çocuklara öğretmenlerin bakış açılarını değerlendirmektir. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden özel durum çalışması yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Çalışma grubunu, Sakarya ilinde bulunan farklı okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan 21 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Bu çalışmada veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen ve üç uzman görüşüne sunularak hazırlanan yarı-yapılandırılmış mülakat soruları ile elde edilmiştir. Görüşmeler ses kayıt cihazı ile kaydedilmiş olup 10-20 dakika sürmüştür. Görüşmeler daha sonra yazıya dökülmüş, elde edilen veriler içerik analizi yapılarak ortaya çıkan tema ve kodlara göre tanımlanıp yorumlanmıştır. Verilerin analizinde araştırmanın problem ve alt problemleri dikkate alınarak tablolar şeklinde belirtilmiştir.Öğretmenler her çocuğun egitim hakkı olduğunu ve empati yoluyla farkındalıkları ortadan kaldırabileceklerini düşünmektedirler.Empati kazandırmak için drama ve oyun etkinliklerinin faydalı olabileceğini savunmaktadırlar fakat sınıf düzeninin bozulmasından ve iletişimsizlik sorunlarının yaşanmasından dolayı önyargılı davranmaktadırlar.Sonuç olarak öğretmenler görme ve işitme engelli çocukların sınıflarında olmasına olumlu bakmaktadırlar fakat kendi eğitim yetersizlkikleri ve eğitim ortamının eksikliğinden kaynaklı sorunlar olabileceğini düşünmektedirler.en_US
dc.identifier.citationAyyıldız, A., Akpınar, B., Taştan, E., Tiryaki, Ö., Aslan, R., Akyapın, S., Aktar, Y., Aslan Bağcı, Ö. (2019). Sakarya’da okul öncesi dönemde öğretmenlerin görme ve işitme yetersizliği olan çocuklara bakış açılarının değerlendirilmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/858
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyasıen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY06328
dc.subjectGörme yetersizliğien_US
dc.subjectİşitme yetersizliğien_US
dc.subjectOkul öncesi dönemen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.titleSakarya’da okul öncesi dönemde öğretmenlerin görme ve işitme yetersizliği olan çocuklara bakış açılarının değerlendirilmesien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar