Öğretmen bakış açısından okul öncesi çocuklarının bütünleşik fiziksel aktivite deneyimleri
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Okul öncesi dönem, çocukların zihinsel, fiziksel, dilsel, sosyal ve duygusal gelişim boyutlarında en hızlı geliştiği 0-8 yaş aralığını kapsar. Bu dönemdeki eğitimde çocuklar hayata hazırlanırken paylaşmayı, dayanışmayı ve birlikte yaşamayı öğrenir. Bu noktada tipik gelişim gösteren çocukların yanında özel gereksinimleri olan çocuklar da bu süreçten en yüksek faydayı sağlamalı, okul öncesi eğitime katılmalıdır. Normalleştirme kavramını temel alan ‘bütünleştirme’ tüm çocukların toplumda olduğu gibi hayatı birlikte yaşamayı öğrenmelerini amaç edinmektedir. Yapılan çalışmalarda bütünleştirme uygulamalarından özel gereksinimli çocukların yarar sağladığı görülmüştür. Buradan hareketle Bütünleşik Fiziksel Aktivite Merkezi’nde (BUFAM) özel gereksinimli çocukların aktivitelerine bir okul dönemi boyunca haftada bir buçuk saat katılan tipik gelişim gösteren anaokulu öğrencilerinin öğretmenlerine ait görüşlerin alınması planlanmıştır. Burada amaç; BUFAM’ın ve burada özel gereksinimli çocuklarla yapılan aktivitelerin anaokulu öğrencileri üzerindeki etkilerini öğretmen görüşleri yoluyla belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden betimsel araştırma yöntemi kullanılacaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 4 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama tekniği olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu uzman görüşü alınarak hazırlanmıştır. 10 açık uçlu sorudan oluşan formda soruların 6 tanesi anaokulu çocukları, 2 tanesi bu çocukların velileri ve 2 tanesi de çocukların öğretmenleri hakkındadır. Sorular öğretmenlere sorulmak üzere hazırlanmıştır ve öğretmenlerle bire bir görüşme yapılarak araştırmacılar tarafından sorulacaktır. Verilerin analizi, nitel analiz yöntemlerinden içerik analizi yöntemiyle yapılacaktır. Görüşme kayıtları yazıya dökülecek ve yazıya dökülen veriler bilgisayar ortamında düzenlenerek temalara, ana ve alt temalara ayrılarak analiz edilecektir. Analizde Temellendirilmiş Kuram kullanılacaktır. Çalışma sonucunda anaokulu öğrencilerinin BUFAM deneyimlerinin motor beceriler, sosyal beceriler ve tutum boyutlarında anlamlandırılması beklenmektedir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Bütünleştirme, Fiziksel aktivite, Özel gereksinimli çocuklar, Okul öncesi eğitimi
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Yörükoğlu Özbey, İ., Canbek, E., Kaya, Ö., Oğuz, S., Tacal, Ş. ve Yıldız, B. (2019). Öğretmen bakış açısından okul öncesi çocuklarının bütünleşik fiziksel aktivite deneyimleri. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.