Öğretmen bakış açısından okul öncesi çocuklarının bütünleşik fiziksel aktivite deneyimleri

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Okul öncesi dönem, çocukların zihinsel, fiziksel, dilsel, sosyal ve duygusal gelişim boyutlarında en hızlı geliştiği 0-8 yaş aralığını kapsar. Bu dönemdeki eğitimde çocuklar hayata hazırlanırken paylaşmayı, dayanışmayı ve birlikte yaşamayı öğrenir. Bu noktada tipik gelişim gösteren çocukların yanında özel gereksinimleri olan çocuklar da bu süreçten en yüksek faydayı sağlamalı, okul öncesi eğitime katılmalıdır. Normalleştirme kavramını temel alan ‘bütünleştirme’ tüm çocukların toplumda olduğu gibi hayatı birlikte yaşamayı öğrenmelerini amaç edinmektedir. Yapılan çalışmalarda bütünleştirme uygulamalarından özel gereksinimli çocukların yarar sağladığı görülmüştür. Buradan hareketle Bütünleşik Fiziksel Aktivite Merkezi’nde (BUFAM) özel gereksinimli çocukların aktivitelerine bir okul dönemi boyunca haftada bir buçuk saat katılan tipik gelişim gösteren anaokulu öğrencilerinin öğretmenlerine ait görüşlerin alınması planlanmıştır. Burada amaç; BUFAM’ın ve burada özel gereksinimli çocuklarla yapılan aktivitelerin anaokulu öğrencileri üzerindeki etkilerini öğretmen görüşleri yoluyla belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden betimsel araştırma yöntemi kullanılacaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 4 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama tekniği olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu uzman görüşü alınarak hazırlanmıştır. 10 açık uçlu sorudan oluşan formda soruların 6 tanesi anaokulu çocukları, 2 tanesi bu çocukların velileri ve 2 tanesi de çocukların öğretmenleri hakkındadır. Sorular öğretmenlere sorulmak üzere hazırlanmıştır ve öğretmenlerle bire bir görüşme yapılarak araştırmacılar tarafından sorulacaktır. Verilerin analizi, nitel analiz yöntemlerinden içerik analizi yöntemiyle yapılacaktır. Görüşme kayıtları yazıya dökülecek ve yazıya dökülen veriler bilgisayar ortamında düzenlenerek temalara, ana ve alt temalara ayrılarak analiz edilecektir. Analizde Temellendirilmiş Kuram kullanılacaktır. Çalışma sonucunda anaokulu öğrencilerinin BUFAM deneyimlerinin motor beceriler, sosyal beceriler ve tutum boyutlarında anlamlandırılması beklenmektedir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Bütünleştirme, Fiziksel aktivite, Özel gereksinimli çocuklar, Okul öncesi eğitimi

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Yörükoğlu Özbey, İ., Canbek, E., Kaya, Ö., Oğuz, S., Tacal, Ş. ve Yıldız, B. (2019). Öğretmen bakış açısından okul öncesi çocuklarının bütünleşik fiziksel aktivite deneyimleri. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.