Öğretmen bakış açısından okul öncesi çocuklarının bütünleşik fiziksel aktivite deneyimleri

dc.contributor.authorYörükoğlu Özbey, İmran
dc.contributor.authorCanbek, Ezgi
dc.contributor.authorKaya, Özlem
dc.contributor.authorOğuz, Sema
dc.contributor.authorTacal, Şaziye
dc.contributor.authorYıldız, Beyda
dc.date.accessioned2024-07-12T20:33:09Z
dc.date.available2024-07-12T20:33:09Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesien_US
dc.description.abstractOkul öncesi dönem, çocukların zihinsel, fiziksel, dilsel, sosyal ve duygusal gelişim boyutlarında en hızlı geliştiği 0-8 yaş aralığını kapsar. Bu dönemdeki eğitimde çocuklar hayata hazırlanırken paylaşmayı, dayanışmayı ve birlikte yaşamayı öğrenir. Bu noktada tipik gelişim gösteren çocukların yanında özel gereksinimleri olan çocuklar da bu süreçten en yüksek faydayı sağlamalı, okul öncesi eğitime katılmalıdır. Normalleştirme kavramını temel alan ‘bütünleştirme’ tüm çocukların toplumda olduğu gibi hayatı birlikte yaşamayı öğrenmelerini amaç edinmektedir. Yapılan çalışmalarda bütünleştirme uygulamalarından özel gereksinimli çocukların yarar sağladığı görülmüştür. Buradan hareketle Bütünleşik Fiziksel Aktivite Merkezi’nde (BUFAM) özel gereksinimli çocukların aktivitelerine bir okul dönemi boyunca haftada bir buçuk saat katılan tipik gelişim gösteren anaokulu öğrencilerinin öğretmenlerine ait görüşlerin alınması planlanmıştır. Burada amaç; BUFAM’ın ve burada özel gereksinimli çocuklarla yapılan aktivitelerin anaokulu öğrencileri üzerindeki etkilerini öğretmen görüşleri yoluyla belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden betimsel araştırma yöntemi kullanılacaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 4 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama tekniği olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu uzman görüşü alınarak hazırlanmıştır. 10 açık uçlu sorudan oluşan formda soruların 6 tanesi anaokulu çocukları, 2 tanesi bu çocukların velileri ve 2 tanesi de çocukların öğretmenleri hakkındadır. Sorular öğretmenlere sorulmak üzere hazırlanmıştır ve öğretmenlerle bire bir görüşme yapılarak araştırmacılar tarafından sorulacaktır. Verilerin analizi, nitel analiz yöntemlerinden içerik analizi yöntemiyle yapılacaktır. Görüşme kayıtları yazıya dökülecek ve yazıya dökülen veriler bilgisayar ortamında düzenlenerek temalara, ana ve alt temalara ayrılarak analiz edilecektir. Analizde Temellendirilmiş Kuram kullanılacaktır. Çalışma sonucunda anaokulu öğrencilerinin BUFAM deneyimlerinin motor beceriler, sosyal beceriler ve tutum boyutlarında anlamlandırılması beklenmektedir.en_US
dc.identifier.citationYörükoğlu Özbey, İ., Canbek, E., Kaya, Ö., Oğuz, S., Tacal, Ş. ve Yıldız, B. (2019). Öğretmen bakış açısından okul öncesi çocuklarının bütünleşik fiziksel aktivite deneyimleri. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/849
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyasıen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY06319
dc.subjectBütünleştirmeen_US
dc.subjectFiziksel aktiviteen_US
dc.subjectÖzel gereksinimli çocuklaren_US
dc.subjectOkul öncesi eğitimien_US
dc.titleÖğretmen bakış açısından okul öncesi çocuklarının bütünleşik fiziksel aktivite deneyimlerien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar