Türkiye'de bazı üniversitelerdeki laboratuarlarda kullanılan temel fizik deneyleri ve yaklaşımlarının karşılaştırılması

dc.contributor.authorŞahin, Yasin
dc.contributor.authorÇepni, Salih
dc.date.accessioned2024-07-12T21:19:38Z
dc.date.available2024-07-12T21:19:38Z
dc.date.issued2001en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.description.abstractBu çalışma, ülkemizdeki üniversitelerin temel fizik laboratuarlarında kullandıkları deney, kılavuzlarını ve laboratuar çalışmalarının yürütülmesi esnasında uyguladıkları laboratuar yaklaşımlarını karşılaştırmak amacıyla planlanmıştır. Çalışma l999-2000 yılları arasında K.T.Ü. Fatih Eğitim Fakültesi, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesi ve Ondokuz Mayıs Üniversitesi Amasya Eğitim Fakültesi'nde yürütülmüştür. Veriler bu fakültelerde uygulanan Temel Fizik dersi laboratuarı çalışmalarında kullanılan kılavuzIarın doküman incelemesinden, laboratuar çalışmalarını yürüten 17 öğretim elemanıyla yapılan mülakattan ve laboratuar çaIışmalarının gerçekleştirilme sürecinde yapılan gözlemlerden elde edilmiştir. Elde edilen genel bulgulara göre laboratuar çalışmalarında kullanılan deneyIer ülkemizde 1980'li yıllarda uygulanmaya başlanılan PSSC fiziği deney, kılavuzundan ya direkt olarak ya da uyarlanma yoluyla alındığı tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study has been planned for comparing laboratory manuels which are used in physics laboraties in our universities with laboratory approaches used during laboratory activities. This study was carried out at Fatih Faculty of Education in KTU, Faculty of Education in Gazi University, Kazım Karabekir Faculty of Education in Atatürk University, Kastamonu Faculty of Education in Gazi University and Amasya Faculty of Education in 19 Mayıs University between the years of 1999 and 2000. Beside this we interviewed with 17 educators of these universities ans observed the during laboratory lessons. It concluded that obtaining data showed the experiments which are used at laboratory activities were taken from either PSSC physics experiment manuel practising in Turkey in 1980's directly of by modifying them.en_US
dc.identifier.citationŞahin, Y. ve Çepni, S. (2001). Türkiye'de bazı üniversitelerdeki laboratuarlarda kullanılan temel fizik deneyleri ve yaklaşımlarının karşılaştırılması. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (485-489 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage489en_US
dc.identifier.startpage485en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5140
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapta Bölüm - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05943
dc.subjectFizik eğitimien_US
dc.subjectLaboratuar yaklaşımlarıen_US
dc.subjectFizik deneylerien_US
dc.subjectPhyscis educationen_US
dc.subjectLaboratory approachesen_US
dc.subjectPhyscis experimenten_US
dc.titleTürkiye'de bazı üniversitelerdeki laboratuarlarda kullanılan temel fizik deneyleri ve yaklaşımlarının karşılaştırılmasıen_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar