İlkokullarda hücre solunumu ile ilgili kavramsal değişim
No Thumbnail Available
Date
1996
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Marmara Üniversitesi
Access Rights
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
Tüm yönleriyle eğitime baktığımızda birçok bakımdan dilediğimiz şekilde kavramların öğretilemediğini görüyoruz. Ezberci eğitim sistemi herkesin yakındığı, fakat bir türlü değiştiremediği bir yöntemdir. Özellikle fen derslerindeki kavramlar öğrenilmeden ezberlenmektedir. Kavramlar anlamlı bir şekilde öğrenilemediği için, daha önce öğrenilen ile daha sonra öğrenilen kavramlar arasında ilişki kurulamamakta, günlük olaylarla bağlantısı yapılamamaktadır. Hücre ve hücresel sistem biyolojinin temelidir. Bu çalışma; öğrencilerin çoğunda anlama hatalarının görüldüğü, hücresel solunumun temel mekanizmasını ve sindirim, dolaşım, nefes alıp verme ve fotosentez ile ilişkisini açıklayarak, öğrencilerin bu konuyu anlamlı bir şekilde öğrenmelerine yardımcı olmak amacıyla yapılmıştır. Bu çalışmada kullanılan çoktan seçmeli ve açık uçlu sorular, ilkokul 4 ve 5. sınıf fen bilgisi ders kitapları incelenerek hazırlanmıştır. Bu sorular, 31 deney ve 30 kontrol olmak üzere 61 5. sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Deney grubuna kavram haritası ve konuyu açıklayıcı basit problemler içeren uygulamalar yapılmış, kontrol grubuna ise geleneksel yöntemle ders anlatılmıştır. Test sonuçlan istatistiksel olarak yüzde ve t testi ile değerlendirilmiştir. Fen bilgisinde böyle kavramsal anlama eksikliklerinin görüldüğü bir konu da hücresel solunumdur. Yanlış kavramada öğretmenlerin düşüncelerini öğrenmek için de 80 öğretmene yanlış kavramada etkili olan faktörlerin neler olduğunu içeren sorular sorulmuştur.
Description
Keywords
Journal or Series
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
WoS Q Value
Scopus Q Value
Volume
8
Issue
8
Citation
Oktay, A. ve Şahin, F. (1996). İlkokullarda hücre solunumu ile ilgili kavramsal değişim. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 8(8), s. 227-236.