İlkokullarda hücre solunumu ile ilgili kavramsal değişim

dc.authorid0000-0002-6291-0013en_US
dc.authorid0000-0003-2101-1334en_US
dc.contributor.authorŞahin, Fatma
dc.contributor.authorOktay, Ayla
dc.date.accessioned2024-07-12T20:39:00Z
dc.date.available2024-07-12T20:39:00Z
dc.date.issued1996en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesi, Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümüen_US
dc.description.abstractTüm yönleriyle eğitime baktığımızda birçok bakımdan dilediğimiz şekilde kavramların öğretilemediğini görüyoruz. Ezberci eğitim sistemi herkesin yakındığı, fakat bir türlü değiştiremediği bir yöntemdir. Özellikle fen derslerindeki kavramlar öğrenilmeden ezberlenmektedir. Kavramlar anlamlı bir şekilde öğrenilemediği için, daha önce öğrenilen ile daha sonra öğrenilen kavramlar arasında ilişki kurulamamakta, günlük olaylarla bağlantısı yapılamamaktadır. Hücre ve hücresel sistem biyolojinin temelidir. Bu çalışma; öğrencilerin çoğunda anlama hatalarının görüldüğü, hücresel solunumun temel mekanizmasını ve sindirim, dolaşım, nefes alıp verme ve fotosentez ile ilişkisini açıklayarak, öğrencilerin bu konuyu anlamlı bir şekilde öğrenmelerine yardımcı olmak amacıyla yapılmıştır. Bu çalışmada kullanılan çoktan seçmeli ve açık uçlu sorular, ilkokul 4 ve 5. sınıf fen bilgisi ders kitapları incelenerek hazırlanmıştır. Bu sorular, 31 deney ve 30 kontrol olmak üzere 61 5. sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Deney grubuna kavram haritası ve konuyu açıklayıcı basit problemler içeren uygulamalar yapılmış, kontrol grubuna ise geleneksel yöntemle ders anlatılmıştır. Test sonuçlan istatistiksel olarak yüzde ve t testi ile değerlendirilmiştir. Fen bilgisinde böyle kavramsal anlama eksikliklerinin görüldüğü bir konu da hücresel solunumdur. Yanlış kavramada öğretmenlerin düşüncelerini öğrenmek için de 80 öğretmene yanlış kavramada etkili olan faktörlerin neler olduğunu içeren sorular sorulmuştur.en_US
dc.identifier.citationOktay, A. ve Şahin, F. (1996). İlkokullarda hücre solunumu ile ilgili kavramsal değişim. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. 8(8), s. 227-236.en_US
dc.identifier.endpage236en_US
dc.identifier.issn2147-5202
dc.identifier.issue8en_US
dc.identifier.startpage227en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/maruaebd/issue/363/2074
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/1098
dc.identifier.volume8en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMarmara Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofMarmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY02840
dc.titleİlkokullarda hücre solunumu ile ilgili kavramsal değişimen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar