Çağdaş Türk bestecilerinin piyano eserlerinin akademik piyano eğitimi açısından incelenerek piyano eğitim seviyelerine göre sınıflandırılması

Küçük Resim Yok

Tarih

2014

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Marmara Üniversitesi

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu araştırmada, çağdaş Türk bestecilerinin piyano eserlerinin akademik piyano eğitimi açısından incelenerek piyano eğitim seviyelerine göre sınıflandırılması amaçlanmıştır. Tarama modeline uygun olarak düzenlenen araştırmada aşağıdaki soruya cevap aranmıştır: • Çağdaş Türk bestecilerinin, akademik piyano eğitiminin farklı seviyelerinde kullanılmaya uygun piyano eserleri var mıdır? Araştırmanın örneklemi, Türk bestecilerinin ulaşılabilen piyano eserlerinden oluşmaktadır. Yapılan çalışma sonucunda örneklem; 10 bestecinin 28 solo piyano albümü ve solo eserleri ile birlikte toplamda 175 solo piyano eserinden oluşmaktadır. Araştırmada kullanılan ölçek araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Piyano eserlerinin akademik piyano eğitimi seviyelerine göre sınıflandırılmasına yönelik bir analiz yöntemi geliştirilmiş, bu yöntem uzman görüşlerine sunularak geçerliliği sınanmıştır. Geliştirilen yöntemde ölçütler; teorik, teknik ve müzikalite olmak üzere 3 ana alan üzerinden kurgulanmış ve başlangıç, orta ve ileri olmak üzere 3 ana düzey üzerinden 8 seviyeye (B1, B2, B3, O1, O2, O3, İ1, İ2) ayrılmıştır. Bu yöntem doğrultusunda piyano eserleri analiz edilerek sekiz seviye üzerinden sınıflandırılmıştır. Araştırmada, analizi yapılmış olan çağdaş Türk bestecilerine ait 175 solo piyano eserinden başlangıç seviyesinde kullanılabilecek 56 (%32), orta seviyede kullanılabilecek 80 (%45.71) ve ileri seviyede kullanılabilecek 39 (%22.29) eser olduğu belirlenmiştir. Bu bulgular doğrultusunda; çağdaş Türk bestecilerinin, akademik piyano eğitiminin her seviyesinde kullanılabilecek eserlerinin olduğu sonucuna varılmıştır.
The purpose of this study is to analyze several piano works by contemporary Turkish composers in terms of an academic piano education, and to classify them according to educational levels. The answer for the following question is sought for: • Are there any piano worksby contemporary Turkish composers that are appropriate to be used in different levels of an academic piano education? The piano works used in this study consist of ones that can be accessed to. The sample group of works consists of 175 solo piano pieces in total, appearing as parts of a total of 28 solo piano albums and as solo piano works by 10 different composers. The researcher has developed the measuring scale used in this study. A method of analysis was developed for the classification of the piano works in terms of academic piano education levels. The validity of this method was consulted with experts. The measuring scale is based on three main fields such as theoretical, technical, and musicality, and is divided into eight sub-levels (B1, B2, B3, I1, I2, I3, A1, A2) under three main levels as beginner, intermediate, and advanced. Piano works are then analyzed and classified according to these eight levels. The findings of the study reveal that among these 175 works, 56 (%32) can be used in the beginner, 80 (%45.71) can be used in the intermediate, and 39 (%22.29) can be used in the advanced levels. The results also prove that piano works by contemporary Turkish composers can be used in all levels of an academic piano education.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Karşılaştırmalı müzik, Modern müzik, Müzik eğitimi, Piyano, Piyano eserleri, Türk besteciler, Çalgı eğitimi, Comparative music, Modern music, Music education, Piano, Piano works, Turkish composers, Instrumental education

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Aydınoğlu, O. (2014). Çağdaş Türk bestecilerinin piyano eserlerinin akademik piyano eğitimi açısından incelenerek piyano eğitim seviyelerine göre sınıflandırılması / The analysis and classification of piano works by Turkish contemporary composers according to educational levels. Marmara Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.