Çağdaş Türk bestecilerinin piyano eserlerinin akademik piyano eğitimi açısından incelenerek piyano eğitim seviyelerine göre sınıflandırılması

dc.authorid0000-0003-0560-3516en_US
dc.contributor.advisorBatıbay, Dilek
dc.contributor.authorAydınoğlu, Ortaç
dc.date.accessioned2024-07-12T22:22:02Z
dc.date.available2024-07-12T22:22:02Z
dc.date.issued2014en_US
dc.departmentN/Aen_US
dc.description.abstractBu araştırmada, çağdaş Türk bestecilerinin piyano eserlerinin akademik piyano eğitimi açısından incelenerek piyano eğitim seviyelerine göre sınıflandırılması amaçlanmıştır. Tarama modeline uygun olarak düzenlenen araştırmada aşağıdaki soruya cevap aranmıştır: • Çağdaş Türk bestecilerinin, akademik piyano eğitiminin farklı seviyelerinde kullanılmaya uygun piyano eserleri var mıdır? Araştırmanın örneklemi, Türk bestecilerinin ulaşılabilen piyano eserlerinden oluşmaktadır. Yapılan çalışma sonucunda örneklem; 10 bestecinin 28 solo piyano albümü ve solo eserleri ile birlikte toplamda 175 solo piyano eserinden oluşmaktadır. Araştırmada kullanılan ölçek araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Piyano eserlerinin akademik piyano eğitimi seviyelerine göre sınıflandırılmasına yönelik bir analiz yöntemi geliştirilmiş, bu yöntem uzman görüşlerine sunularak geçerliliği sınanmıştır. Geliştirilen yöntemde ölçütler; teorik, teknik ve müzikalite olmak üzere 3 ana alan üzerinden kurgulanmış ve başlangıç, orta ve ileri olmak üzere 3 ana düzey üzerinden 8 seviyeye (B1, B2, B3, O1, O2, O3, İ1, İ2) ayrılmıştır. Bu yöntem doğrultusunda piyano eserleri analiz edilerek sekiz seviye üzerinden sınıflandırılmıştır. Araştırmada, analizi yapılmış olan çağdaş Türk bestecilerine ait 175 solo piyano eserinden başlangıç seviyesinde kullanılabilecek 56 (%32), orta seviyede kullanılabilecek 80 (%45.71) ve ileri seviyede kullanılabilecek 39 (%22.29) eser olduğu belirlenmiştir. Bu bulgular doğrultusunda; çağdaş Türk bestecilerinin, akademik piyano eğitiminin her seviyesinde kullanılabilecek eserlerinin olduğu sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to analyze several piano works by contemporary Turkish composers in terms of an academic piano education, and to classify them according to educational levels. The answer for the following question is sought for: • Are there any piano worksby contemporary Turkish composers that are appropriate to be used in different levels of an academic piano education? The piano works used in this study consist of ones that can be accessed to. The sample group of works consists of 175 solo piano pieces in total, appearing as parts of a total of 28 solo piano albums and as solo piano works by 10 different composers. The researcher has developed the measuring scale used in this study. A method of analysis was developed for the classification of the piano works in terms of academic piano education levels. The validity of this method was consulted with experts. The measuring scale is based on three main fields such as theoretical, technical, and musicality, and is divided into eight sub-levels (B1, B2, B3, I1, I2, I3, A1, A2) under three main levels as beginner, intermediate, and advanced. Piano works are then analyzed and classified according to these eight levels. The findings of the study reveal that among these 175 works, 56 (%32) can be used in the beginner, 80 (%45.71) can be used in the intermediate, and 39 (%22.29) can be used in the advanced levels. The results also prove that piano works by contemporary Turkish composers can be used in all levels of an academic piano education.en_US
dc.identifier.citationAydınoğlu, O. (2014). Çağdaş Türk bestecilerinin piyano eserlerinin akademik piyano eğitimi açısından incelenerek piyano eğitim seviyelerine göre sınıflandırılması / The analysis and classification of piano works by Turkish contemporary composers according to educational levels. Marmara Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.endpage144en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/10949
dc.institutionauthorAydınoğlu, Ortaçen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMarmara Üniversitesien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKT0976en_US
dc.subjectKarşılaştırmalı müziken_US
dc.subjectModern müziken_US
dc.subjectMüzik eğitimien_US
dc.subjectPiyanoen_US
dc.subjectPiyano eserlerien_US
dc.subjectTürk bestecileren_US
dc.subjectÇalgı eğitimien_US
dc.subjectComparative musicen_US
dc.subjectModern musicen_US
dc.subjectMusic educationen_US
dc.subjectPianoen_US
dc.subjectPiano worksen_US
dc.subjectTurkish composersen_US
dc.subjectInstrumental educationen_US
dc.titleÇağdaş Türk bestecilerinin piyano eserlerinin akademik piyano eğitimi açısından incelenerek piyano eğitim seviyelerine göre sınıflandırılmasıen_US
dc.title.alternativeThe analysis and classification of piano works by Turkish contemporary composers according to educational levelsen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar