Capturing the values of digital in financial inclusion

dc.contributor.authorMetaliaj, Eralda
dc.date.accessioned2024-07-12T21:30:17Z
dc.date.available2024-07-12T21:30:17Z
dc.date.issued2017en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractDigital and analytics are the new battlefields. Financial services are the essence of an economy, appointing households and businesses alike to free, invest, and protecl themselves against exposure The idea of this paper is to provide background to financial services and their importance in driving financial inclusion. While there have been important improvements, we are still very much at the start of the story with many countries still to present such services, and far more yet to see them attain significant scale. Not only does digital increase levels of customer engagement, it also opens up approaches for the monetisation of new services, These innovative services serve to create a creater customer experience, one that the customer is willing to pay for. Banks represent an excellent opportunity to lower costs. attract and retain customers and deepen relationships. They also present an opportunity to build and explore new customer value propositions and business models at relatively low cost/risk, which on the one hand can lead to exciting growth potential.en_US
dc.description.abstractDijital ve analitik yeni savaş alanlarıdır. Finansal hizmetler hane halkı ve işyerlerinin serbestisi ve finansal açıdan gelen etkilere karşı koruması ve yatırım yapılması bakımından ekonominin özüdür. Bu yazının ana fikri, finansal hizmetlerin arka planını ve finansal erişim konusundaki önemi ortaya koymaktır. Dünyada önemli gelişmeler olmakla birlikte hikayenin başında olan pek çok ülke bulunmakla birlikte bu hizmetleri sunacak ve daha da önemlisi ölçek elde ettikleri henüz görülmemektedir. Dijital müşteri katılım düzeylerini arttırmakla kalmaz aynı zamanda yeni hizmetlerden para kazanma yaklaşımlarını da getirir. Bu yenilikçi hizmetler, müşterinin ödemek istediği rakamlarda daha büyük bir müşteri deneyimi yaratmaya hizmet eder. Bankalar, açısından maliyetleri düşürmek, müşterileri cezbetmek ve korumak ve ilişkileri derinleştirmek için mükemmel bir fırsattır. Ayrıca bir yandan heyecan verici bir büyüme potansiyeline yol açabilecek nispeten düşük maliyet/ risk ile yeni müşteri değeri önermelerini ve iş modellerini oluşturmak ve keşfetmek için bir fırsat sunmaktadır,en_US
dc.identifier.citationMetaliaj, E. (2017). Capturing the values of digital in financial inclusion / Finansal erişim açısından dijital değerin irdelenmesi. Maltepe Üniversitesi, International Business and Management Students Congress 2017. s. 7-8.en_US
dc.identifier.endpage8en_US
dc.identifier.isbn978-975-6760-90-1
dc.identifier.startpage7en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6104
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofInternational Business and Management Student Congress 2017en_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesien_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.snmzKY07497
dc.titleCapturing the values of digital in financial inclusionen_US
dc.title.alternativeFinansal erişim açısından dijital değerin irdelenmesien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar