Towards enhancing student's engagement in EFL learning: caring teachers

Küçük Resim Yok

Tarih

2015

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Accordingly, the purpose of this research study is to determine the effect of healthy teacher-student relationships as a stimulating factor to student engagement. Specifically, the desire is to see if students' affective reactions lead to cognitive shifts, i.e., if student's engagement in the learning process is increased while having a caring teacher. lt also attempts to investigate the following research questions: What role do positive emotions play in students' academic engagement? What are the sources of positive emotions in classroom instructlon? The findings will be discussed in relation to the psycho-pedagogical outcomes in EFL context.
Bu araştırmanın amacı öğrenci katılımında uyarıcı bir faktör olarak sağlıklı öğretmen-öğrenci ilişkisinin etkisini belirlemektir. Ayrıca bu araştırmada şu sorulara cevap aranmaktadır: Öğrencilerin akademik katılımlarında pozitif duyguların rolleri nelerdir? Derste pozitif duyguların kaynakları neIerdir? Elde edilen bulgular yabancı dil olarak İngilizce öğrenimi bağlamındaki psiko-pedagolik çıktılar ile ilgili olarak tartışılacaktır.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Affective needs, Student engagement, Healthy teacher-student relationships, Caring teacher, Duyuşsal ihtiyaçlar, Öğrenci katılımı, Sağlıklı öğretmen-öğrenci ilişkisi, Sevecen öğretmenIer

Kaynak

2015 İstanbul International Education Student Congress

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Berrahoui, H. (2015). Towards enhancing student's engagement in EFL learning: caring teachers. Zorkaya, N., Marangoz, M. ve Tezel, Z.E. (ed.). 2015 İstanbul International Education Student Congress (53-54 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.