Towards enhancing student's engagement in EFL learning: caring teachers

dc.contributor.authorBerrahoui, Hanane
dc.contributor.editorZorkaya, Nur
dc.contributor.editorMarangoz, Merve
dc.contributor.editorTezel, Zeynep Ece
dc.date.accessioned2024-07-12T21:25:11Z
dc.date.available2024-07-12T21:25:11Z
dc.date.issued2015en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractAccordingly, the purpose of this research study is to determine the effect of healthy teacher-student relationships as a stimulating factor to student engagement. Specifically, the desire is to see if students' affective reactions lead to cognitive shifts, i.e., if student's engagement in the learning process is increased while having a caring teacher. lt also attempts to investigate the following research questions: What role do positive emotions play in students' academic engagement? What are the sources of positive emotions in classroom instructlon? The findings will be discussed in relation to the psycho-pedagogical outcomes in EFL context.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı öğrenci katılımında uyarıcı bir faktör olarak sağlıklı öğretmen-öğrenci ilişkisinin etkisini belirlemektir. Ayrıca bu araştırmada şu sorulara cevap aranmaktadır: Öğrencilerin akademik katılımlarında pozitif duyguların rolleri nelerdir? Derste pozitif duyguların kaynakları neIerdir? Elde edilen bulgular yabancı dil olarak İngilizce öğrenimi bağlamındaki psiko-pedagolik çıktılar ile ilgili olarak tartışılacaktır.en_US
dc.identifier.citationBerrahoui, H. (2015). Towards enhancing student's engagement in EFL learning: caring teachers. Zorkaya, N., Marangoz, M. ve Tezel, Z.E. (ed.). 2015 İstanbul International Education Student Congress (53-54 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage54en_US
dc.identifier.isbn978-975-6760-70-3
dc.identifier.startpage53en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5696
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof2015 İstanbul International Education Student Congressen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY06781
dc.subjectAffective needsen_US
dc.subjectStudent engagementen_US
dc.subjectHealthy teacher-student relationshipsen_US
dc.subjectCaring teacheren_US
dc.subjectDuyuşsal ihtiyaçlaren_US
dc.subjectÖğrenci katılımıen_US
dc.subjectSağlıklı öğretmen-öğrenci ilişkisien_US
dc.subjectSevecen öğretmenIeren_US
dc.titleTowards enhancing student's engagement in EFL learning: caring teachersen_US
dc.title.alternativeYabancı dil olarak İngilizce öğreniminde öğrenci katılımının arttırılması: sevecen öğretmenleren_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar