Kimya öğretmen adaylarının asitler ve bazlarla ilgili yanlış anlamalarının belirlenmesi

dc.contributor.authorDemircioğlu, Gökhan
dc.contributor.authorÖzmen, Haluk
dc.contributor.authorAyas, Alipaşa
dc.date.accessioned2024-07-12T21:19:36Z
dc.date.available2024-07-12T21:19:36Z
dc.date.issued2001en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.description.abstractKimya eğitimi alanında yanlış anlamalarla ilgili olarak yapıIan çalışmalar incelendiğinde bazı kimya konuları üzerinde çok sayıda çalışma yapılmışken, bazı konularda ya çok az sayıda veya hiçbir çalışma yapılmadığı ve yapılan çalışmaların çoğunun lise öğrencileri üzerinde yürütüldüğü görülmüştür. Bu çalışmada. kimya öğretmen adaylarının asitler ve bazlarla ilgili sahip olabilecekleri yanlış anlamalar ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Örneklem olarak KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi Kimya Ögretmenliği Programında öğrenim gören 40 dördüncü sınıf öğrencisi seçilmiştir. Bu amaçla öğrencilere l2'si çoktan seçmeli, 8'i ise açık uçlu sorudan oluşan 20 soruluk bir test uygulanmıştır. Verilerin değerlendirilmesi sonucu kimya öğretmen adaylarının asit ve bazlarla ilgili olarak lise öğrencilerinin sahip olduklarına benzer kavram yanılgılarına sahip oldukları tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlara dayalı olarak bazı önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractA review of research related to misconceptions in chemistry reveals that while in some areas of chemistry many studies were conducted in some others there were only a few or no studies. Moreover many of the studies were conducted with high school students rather that other levels. In this study students teachers understandings and misconceptions about acids and bases were aimed at to be determined. The subject of this research was 40 student teachers in their fourth year in the chemistry division of Fatih Faculty of Education at KTU. With this aim the subjects were implemented a multiple choice test which consists of 20 items 8 of multiple choice items. As a result it was found that student teachers have misconceptions about acids and bases similar to that of high school students. According to the results some recommendations were made.en_US
dc.identifier.citationDemircioğlu, G., Özmen, H. ve Ayas, A. (2001). Kimya öğretmen adaylarının asitler ve bazlarla ilgili yanlış anlamalarının belirlenmesi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (451-457 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage457en_US
dc.identifier.startpage451en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5129
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapta Bölüm - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05932
dc.subjectKimya eğitimien_US
dc.subjectYanlış anlamaen_US
dc.subjectÖğretmen adayıen_US
dc.subjectChemistry educationen_US
dc.subjectMisconception and student teacheren_US
dc.titleKimya öğretmen adaylarının asitler ve bazlarla ilgili yanlış anlamalarının belirlenmesien_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar