Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi yöneticilerinin etik liderlik davranışlarının öğretmen algılarına göre incelenmesi

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2019-03

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Araştırmanın amacı mesleki ve teknik anadolu lisesi öğretmenlerinin algılarına göre kurum yöneticilerinin etik liderlik davranışı gösterme düzeylerinin farklı değişkenlere göre incelenmesidir. Bu araştırmada, tarama yöntemi kullanılmış olup nicel verilerden yararlanılmıştır. Bilgi Formu ve Etik Liderlik Ölçeği (EK1) ile toplanmıştır. Bağımsız değişkenler olarak cinsiyet, yaş, öğrenim durumu, kıdem, branş ve statü değişkenleri belirlenmiştir. Veriler korelasyon analizi, bağımsız gruplar için t testi, tek yönlü ve iki yönlü varyans analizi ile analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına baktığımızda, ölçeğin alt faktörlerine uygulanan basit korelasyon testi sonucunda bu alt faktörler arasında çok güçlü ve doğrudan ilişkili ortaya koyulmuştur. Bağımsız değişkenleri oluşturan alt grupların, ölçekten aldıkları puan bakımından aralarında istatistiksel açıdan anlamlı bir fark bulunmadığı görülmüştür. Bağımsız değişkenlere uygulanan iki yönlü varyans analizi sonucunda ise cinsiyet-statü, yaş-cinsiyet, öğrenim durumu-statü ve branş-statü değişkenleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir etkileşim olduğu görülmüştür.

The aim of the research is to examine the levels of ethical leadership behavior of institutional managers according to the perceptions of vocational and technical Anatolian high school teachers according to different variables. In this study, the scanning method was used and quantitative data were used. Information Form and Ethics Leadership scale (Annex 1) were collected. Gender, age, educational status, seniority, branch and status variables were determined as independent variables. Data correlation analysis, t-test for independent groups, one-way and two-way variance analysis were used. When we look at the research findings, the simple correlation test applied to the sub-factors of the scale revealed that these sub-factors were very strong and directly related. It was observed that there was no statistically significant difference between the subgroups forming independent variables in terms of the scores obtained from the scale. As a result of two-way analysis of variance applied to independent variables, there was a statistically significant interaction between gender-status, age-gender, educational status-status and branch-status variables.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Etik, Lider, Etik liderlik, Okul müdürü, Vocational and Technical Anatolian High School, Ethics, Leader, Ethical leadership, Principal

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Çınar, U. (2019). Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi yöneticilerinin etik liderlik davranışlarının öğretmen algılarına göre incelenmesi / Analysis of Vocational and Technical High School administrators' ethical leadership behaviors according to views of teacher. Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.