Mediating between efl teaching and technology: an interdisciplinary approach

dc.contributor.authorBagui, Hayet
dc.contributor.editorTokcan, İnci Melike
dc.contributor.editorGümüşkaya, Burcu
dc.contributor.editorŞimşir, Dilan
dc.date.accessioned2024-07-12T21:27:22Z
dc.date.available2024-07-12T21:27:22Z
dc.date.issued2017en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractEnglish is the major language of international communication. Teaching and learning English as an international language provides an accessible overview of this increasingly important field. ln the field of foreign language learning and the growing need for learner autonomy, technological innovation has long been recognized as one of the key factors that determine second language achievement and attainment. Present-day technology holds the promise and potential for offering ways in which teachers can help students to improve their oral and listening skills and to sustain the long and usually laborious journey of acquiring a foreign language. Hence, the present research paper endeavours to explore current uses of technology, mainly the integration of computers as teaching aids which aim at facilitating the teaching and assessment of the English language among first year students at Naama University -Algeria-...en_US
dc.description.abstractİngilizce, uluslararası iletişimin anadiIidir. Uluslararası bir dil olarak İngilizceyi öğretmek ve öğrenmek giderek önemi artan bu uluslararası iletişim alanına bir genel bakış sağlar. Yabancı dil öğrenimi ve öğrenen özerkliği için gelişim ihtiyaçları alanlarında teknolojik yenilik. ikinci dil becerisini ve başarısını belirleyen önemli faktörlerden biri olarak tanınmıştır. Günümüz teknolojisi: öğretmenlerin, öğrencilerin konuşma ve dinleme becerilerini geliştirmekte yardımcı olabileceği ve uzun ve zahmetli dil edinimi sürecini devam ettirebileceği önermelerin olduğu sözünü verir. Bu bildiri, teknolojinin günümüz kullanımını araştırma gayretindedir, özellikle bilgisayarların öğrenme aracı olarak kullanılması konusunda. Bilgisayar kullanımının, Cezayir Naama Üniversitesi 1. sınıf öğrencileri arasında İngilizce öğretimi ve ölçümünü kolaylaştırdığını göstermek de bu bildirinin amaçları arasındadır...en_US
dc.identifier.citationBagui, H. (2017). Mediating between efl teaching and technology: an interdisciplinary approach. Tokcan, İ. M., Gümüşkaya, B. ve Şimşir D. (ed.). 2017 İstanbul Faculty of Education International Student Congress içinde (23-24 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage24en_US
dc.identifier.isbn978-975-6760-96-3
dc.identifier.startpage23en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5995
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof2017 İstanbul Faculty of Education International Student Congressen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY07039
dc.subjectLanguage learningen_US
dc.subjectLanguage education and technologyen_US
dc.subjectEnglish language teachingen_US
dc.subjectDil öğrenimien_US
dc.subjectDil eğitimi ve teknolojien_US
dc.subjectİngilizce dil öğretimien_US
dc.titleMediating between efl teaching and technology: an interdisciplinary approachen_US
dc.title.alternativeYabancı dil olarak İngilizce öğretimi ve teknoloji: disiplinlerarası yaklaşımen_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar