Perakende sektöründe kullanılan teknolojik ürünlerin müşteri ilişkileri üzerindeki rolünün incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2017

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu tez çalışmasında, her geçen gün hızla gelişen teknolojinin perakende sektörüne olan yansımalarının bir bölümünün incelenmesine ve hazır giyim perakendesinde talep (satış) tahmini analizine odaklanılmıştır. Bu araştırmada müşteri davranışları Müşteri İlişkileri Yönetimi başlığı altında (CRM), iki farklı perakende firmasının geçmiş yıl verilerine dayanarak gelecek dönem satış tahminleri ise talep tahminleri başlığı altında incelenmiştir. Öncelikle Müşteri İlişkileri Yönetiminin anlamı, ortaya çıkışı süreci, zaman içindeki gelişimi, bazı kavramlar açıklanmıştır. Bir sonraki aşamada ise talep tahmin yöntemleri açıklanmış olup, belirli yöntemler seçilerek ilgili analizler yapılmıştır. Sonuç olarak hazır giyim perakendesinde yıllar içerisindeki satış hacmi analiz edilmiş olup gelecek tahminleri ortaya çıkarılmıştır, bu tahminler doğrultusunda satışı arttırmak için bazı öneriler ortaya çıkarılmıştır.
This thesis work is focused on analyzing some parts of reflection in retail trade caused by technology which is growing day by day rapidly and analyzing sales forecast for ready made clothing industry.In this research, the behaviors of customers were analyzed under Customer Relationship Management (CRM) heading and analyzing sales forecast for two different retail marks using previous sales figures to estimate the future predictions. Firstly, the meaning of CRM, the occurrence of CRM, the development of CRM, some concepts of CRM and some sub-fields of CRM were explained. In tne following part, the procedures of sales forecasting were explained and some procedures were selected and were analyzed. Finally, the sales amount were analyzed about previous years for ready made clothing industry and some suggestions were produced to increase the selling rates.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Müşteri, Müşteri ilişkileri, Müşteri ilişkilerini destekleyen yeni uygulamalar, Veri analizi, Veri depolanması, Talep tahmini, Satış analizi, Zaman serileri, Regresyon, Trend analizi, Korelasyon analizi, Standart hata

Kaynak

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Kaya, S. (2017). Perakende sektöründe kullanılan teknolojik ürünlerin müşteri ilişkileri üzerindeki rolünün incelenmesi / To analyse the role of technological products in using retail industry on customer relationship management (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.