Perakende sektöründe kullanılan teknolojik ürünlerin müşteri ilişkileri üzerindeki rolünün incelenmesi

dc.contributor.advisorOrbak, İlkün
dc.contributor.authorKaya, Serkan
dc.date.accessioned2024-07-12T22:24:00Z
dc.date.available2024-07-12T22:24:00Z
dc.date.issued2017en_US
dc.date.submitted2017-05en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu tez çalışmasında, her geçen gün hızla gelişen teknolojinin perakende sektörüne olan yansımalarının bir bölümünün incelenmesine ve hazır giyim perakendesinde talep (satış) tahmini analizine odaklanılmıştır. Bu araştırmada müşteri davranışları Müşteri İlişkileri Yönetimi başlığı altında (CRM), iki farklı perakende firmasının geçmiş yıl verilerine dayanarak gelecek dönem satış tahminleri ise talep tahminleri başlığı altında incelenmiştir. Öncelikle Müşteri İlişkileri Yönetiminin anlamı, ortaya çıkışı süreci, zaman içindeki gelişimi, bazı kavramlar açıklanmıştır. Bir sonraki aşamada ise talep tahmin yöntemleri açıklanmış olup, belirli yöntemler seçilerek ilgili analizler yapılmıştır. Sonuç olarak hazır giyim perakendesinde yıllar içerisindeki satış hacmi analiz edilmiş olup gelecek tahminleri ortaya çıkarılmıştır, bu tahminler doğrultusunda satışı arttırmak için bazı öneriler ortaya çıkarılmıştır.en_US
dc.description.abstractThis thesis work is focused on analyzing some parts of reflection in retail trade caused by technology which is growing day by day rapidly and analyzing sales forecast for ready made clothing industry.In this research, the behaviors of customers were analyzed under Customer Relationship Management (CRM) heading and analyzing sales forecast for two different retail marks using previous sales figures to estimate the future predictions. Firstly, the meaning of CRM, the occurrence of CRM, the development of CRM, some concepts of CRM and some sub-fields of CRM were explained. In tne following part, the procedures of sales forecasting were explained and some procedures were selected and were analyzed. Finally, the sales amount were analyzed about previous years for ready made clothing industry and some suggestions were produced to increase the selling rates.en_US
dc.identifier.citationKaya, S. (2017). Perakende sektöründe kullanılan teknolojik ürünlerin müşteri ilişkileri üzerindeki rolünün incelenmesi / To analyse the role of technological products in using retail industry on customer relationship management (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/11238
dc.institutionauthorKaya, Serkanen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKT1267en_US
dc.subjectMüşterien_US
dc.subjectMüşteri ilişkilerien_US
dc.subjectMüşteri ilişkilerini destekleyen yeni uygulamalaren_US
dc.subjectVeri analizien_US
dc.subjectVeri depolanmasıen_US
dc.subjectTalep tahminien_US
dc.subjectSatış analizien_US
dc.subjectZaman serilerien_US
dc.subjectRegresyonen_US
dc.subjectTrend analizien_US
dc.subjectKorelasyon analizien_US
dc.subjectStandart hataen_US
dc.titlePerakende sektöründe kullanılan teknolojik ürünlerin müşteri ilişkileri üzerindeki rolünün incelenmesien_US
dc.title.alternativeTo analyse the role of technological products in using retail industry on customer relationship managementen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Dosyalar

Orijinal paket
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Yükleniyor...
Küçük Resim
İsim:
Serkan_Kaya_Perakende_Sektöründe_Kullanılan.pdf
Boyut:
2.26 MB
Biçim:
Adobe Portable Document Format