Üçüncü kuşak üniversiteler

dc.contributor.authorÖzdemir, Pınar
dc.date.accessioned2024-07-12T20:53:17Z
dc.date.available2024-07-12T20:53:17Z
dc.date.issued2016en_US
dc.departmentFakülteler,İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.description.abstractEğitim yolculuğunun son durağı sayılan üniversiteler tarih boyunca sürekli olarak değişim ve gelişime sahne olmuşlar; toplumun değişen beklentilerine yeni teknolojiyi ve yöntemleri kullanarak cevap vermeye çalışmışlardır. Bu bağlamda geçmişte işlevi bilgiyi sadece öğretmekle sınırlı olan üniversiteler daha sonra araştırmalar yaparak bilgiyi üretmek görevini de yerine getirmeye başlamışlardır. Günümüzde ise üretmek ve öğretmek işlevlerine ürettikleri bilgiyi uygulamaya koyma işlevini de eklemekle kalmamışlar aynı zamanda uluslararası bir nitelik kazanarak daha büyük bir öğrenci ve öğretim üyesi topluluğuna hitap etmeye başlamış, daha işbirlikçi ve rekabetçi bir yapıya kavuşmuşlardır. Bu yazıda üniversitelerin günümüzde dönüşmeye başladıkları "Üçüncü Kuşak Üniversite" olarak adlandırılan modeli hazırlayan ve aynı zamanda günümüz toplumunun kültürel ve teknolojik özelliklerinin bir yansıması olarak kabul edilebilecek olan nedenler üzerinde durulmuş ve III. Kuşak Üniversitelerin özellikleri yapısal, sosyal, işlevsel ve finansal nitelikler bağlamında ele alınmaya çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractUniversities, which are considered to be the last stop of the education journey, have undergone many changes and developments through the years and have tried to meet the changing expectations of society by using new technologies and methods. Universities, the duty of which was only to teach the knowledge at the beginning, started to produce the knowledge they taught through their researches as time went by. Today, they have not only embraced the duty of putting the information they produce into practice and teaching it but have also attained an international character to address a larger students and academics. They have also acquired a cooperative and competitive structure. In this paper, the causes which prepared the transformation of the universities into third-generation universities, which is the trend of today, are taken into consideration. These causes are also believed to be reflections of the cultural and technological features of today’s society. Furthermore, the structural, social, financial, and functional qualifications of the third-generation universities are reviewed in the study.en_US
dc.identifier.citationÖzdemir, P. (2016). Üçüncü kuşak üniversiteler / Third generation universities. Ekonomik, Toplumsal ve Siyasi Analiz Dergisi. II(8), s. 15-33.en_US
dc.identifier.endpage33en_US
dc.identifier.issn1303-0496
dc.identifier.issue8en_US
dc.identifier.startpage15en_US
dc.identifier.urihttp://analiz.maltepe.edu.tr/2016ii-8-sayi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/2600
dc.identifier.volumeIIen_US
dc.institutionauthorÖzdemir, Pınar
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofEkonomik, Toplumsal ve Siyasi Analiz Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Editör Denetimli Degide Makaleen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY00770
dc.subjectDeğişimen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectIII. Kuşak Üniversiteen_US
dc.subjectÜniversiteleren_US
dc.subjectTransformationen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectThird Generation Universitiesen_US
dc.subjectUniversitiesen_US
dc.titleÜçüncü kuşak üniversiteleren_US
dc.title.alternativeThird generation universitiesen_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar