Farklı aile tutumlarının okul öncesi dönem 5 yaş çocuklarının bilişsel performans düzeylerine etkisi

dc.date.accessioned2024-07-12T21:37:05Z
dc.date.available2024-07-12T21:37:05Z
dc.date.issued2005en_US
dc.departmentFakülteler, Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisien_US
dc.description.abstractBu çalışma, farklı aile tutumlarının çocukların bilişsel işlevlenme etkisini araştırmıştır. Bilişsel performansın erken yaşlarda değerlendirilmesi amacıyla anne-baba tutumlarının ve aile içi etkileşimin bilişsel gelişimi etkileyen faktörlerden biri olarak ele alınması gerektiği düşüncesi literatürde yaygındır. Bu yaklaşım, çocuğa yönelik eğitim anlayışı ve aileye sağlanacak psikolojik-pedagojik destek açısından önemlidir. Araştırmada Jack A. Nagliere ve J.P. Das tarafından geliştirilen ve İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Tamer Ergin'in (2003) standardize ettiği Bilişsel Değerlendirme Sistemi (Cognitive Assessment System-CAS) kullanılmıştır. "Ailelerin çocuk yetiştirme tutumları ve aile üyeleri arasındaki etkileşim, çocukların bilişsel işlevlerdeki performanslarını etkiler'' hipotezi test edilmiş, veriler bu hipotezi desteklemiştir.en_US
dc.identifier.citationUçur, E. (2005). Farklı aile tutumlarının okul öncesi dönem 5 yaş çocuklarının bilişsel performans düzeylerine etkisi. Maltepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi. 1(1-2), s. 147-152.en_US
dc.identifier.endpage152en_US
dc.identifier.issn1303-3115
dc.identifier.issue1.Şuben_US
dc.identifier.startpage147en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6691
dc.identifier.volume1en_US
dc.institutionauthorUçur, Elvan
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofFen-Edebiyat Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Hakemli Dergide Makale - İdari Personel ve Öğrencien_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/us/*
dc.snmzKY00991
dc.subjectBilişsel işleven_US
dc.subjectAileen_US
dc.subjectDikkaten_US
dc.subjectÖğrenme bozukluklarıen_US
dc.subjectOkul öncesi çocuken_US
dc.titleFarklı aile tutumlarının okul öncesi dönem 5 yaş çocuklarının bilişsel performans düzeylerine etkisien_US
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication

Dosyalar