İlköğretim birinci basamak 4. ve 5. sınıf fen bilgisi derslerinde sınıf öğretmenlerinin deney yöntemini kullanma durumları
Küçük Resim Yok
Tarih
2001
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu çaIışmanın amacı Çanakkale il merkezindeki ilköğretim okullarının 4. ve 5. sınıflarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin Fen Bilgisi derslerinde deney yöntemini kullanma durumlarını belirlemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmış ve veriler öğretmenlere uygulanan anket ve gözlem formları ile topIanmıştır. Araştırına sonunda, öğretmenlerin deney yöntemini kullanma durumları ile mesleki deneyim ve eğitim durumları arasında anlamlı fark olmadığı görülmüştür. Ögretmenler bazı konularda deney yapmada güçlük çektiklerini belirtmişlerdir.
The aim of this study is to discover the state of utilisation of experiment method in science courses which is being carried out by class teachers in the fourth and fifth grades of primary school in the city of Çanakkale. The survey model was used in the study and the data were collected through questionnaire and observation forms which were taken by teachers. As a result of study it was found out that there was no difference in terms of applying experiment method between both their education level and job experience. Additionally Teachers mentioned that they had some troubles in doing experiments about some subjects.
The aim of this study is to discover the state of utilisation of experiment method in science courses which is being carried out by class teachers in the fourth and fifth grades of primary school in the city of Çanakkale. The survey model was used in the study and the data were collected through questionnaire and observation forms which were taken by teachers. As a result of study it was found out that there was no difference in terms of applying experiment method between both their education level and job experience. Additionally Teachers mentioned that they had some troubles in doing experiments about some subjects.
Açıklama
Tam metin/Full text
Anahtar Kelimeler
Fen bilgisi, Deney yöntemi, İlköğretim, Sınıf öğretmeni, Science, Experiment method, Primary education, Class teacher
Kaynak
Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Güven, B. (2001). İlköğretim birinci basamak 4. ve 5. sınıf fen bilgisi derslerinde sınıf öğretmenlerinin deney yöntemini kullanma durumları. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (66-71 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.