İlköğretim birinci basamak 4. ve 5. sınıf fen bilgisi derslerinde sınıf öğretmenlerinin deney yöntemini kullanma durumları

Küçük Resim Yok

Tarih

2001

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu çaIışmanın amacı Çanakkale il merkezindeki ilköğretim okullarının 4. ve 5. sınıflarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin Fen Bilgisi derslerinde deney yöntemini kullanma durumlarını belirlemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmış ve veriler öğretmenlere uygulanan anket ve gözlem formları ile topIanmıştır. Araştırına sonunda, öğretmenlerin deney yöntemini kullanma durumları ile mesleki deneyim ve eğitim durumları arasında anlamlı fark olmadığı görülmüştür. Ögretmenler bazı konularda deney yapmada güçlük çektiklerini belirtmişlerdir.
The aim of this study is to discover the state of utilisation of experiment method in science courses which is being carried out by class teachers in the fourth and fifth grades of primary school in the city of Çanakkale. The survey model was used in the study and the data were collected through questionnaire and observation forms which were taken by teachers. As a result of study it was found out that there was no difference in terms of applying experiment method between both their education level and job experience. Additionally Teachers mentioned that they had some troubles in doing experiments about some subjects.

Açıklama

Tam metin/Full text

Anahtar Kelimeler

Fen bilgisi, Deney yöntemi, İlköğretim, Sınıf öğretmeni, Science, Experiment method, Primary education, Class teacher

Kaynak

Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Güven, B. (2001). İlköğretim birinci basamak 4. ve 5. sınıf fen bilgisi derslerinde sınıf öğretmenlerinin deney yöntemini kullanma durumları. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (66-71 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.