İlköğretim birinci basamak 4. ve 5. sınıf fen bilgisi derslerinde sınıf öğretmenlerinin deney yöntemini kullanma durumları

dc.contributor.authorGüven, Bülent
dc.date.accessioned2024-07-12T21:19:44Z
dc.date.available2024-07-12T21:19:44Z
dc.date.issued2001en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.descriptionTam metin/Full texten_US
dc.description.abstractBu çaIışmanın amacı Çanakkale il merkezindeki ilköğretim okullarının 4. ve 5. sınıflarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin Fen Bilgisi derslerinde deney yöntemini kullanma durumlarını belirlemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmış ve veriler öğretmenlere uygulanan anket ve gözlem formları ile topIanmıştır. Araştırına sonunda, öğretmenlerin deney yöntemini kullanma durumları ile mesleki deneyim ve eğitim durumları arasında anlamlı fark olmadığı görülmüştür. Ögretmenler bazı konularda deney yapmada güçlük çektiklerini belirtmişlerdir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to discover the state of utilisation of experiment method in science courses which is being carried out by class teachers in the fourth and fifth grades of primary school in the city of Çanakkale. The survey model was used in the study and the data were collected through questionnaire and observation forms which were taken by teachers. As a result of study it was found out that there was no difference in terms of applying experiment method between both their education level and job experience. Additionally Teachers mentioned that they had some troubles in doing experiments about some subjects.en_US
dc.identifier.citationGüven, B. (2001). İlköğretim birinci basamak 4. ve 5. sınıf fen bilgisi derslerinde sınıf öğretmenlerinin deney yöntemini kullanma durumları. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (66-71 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage71en_US
dc.identifier.startpage66en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5163
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapta Bölüm - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05966
dc.subjectFen bilgisien_US
dc.subjectDeney yöntemien_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.subjectSınıf öğretmenien_US
dc.subjectScienceen_US
dc.subjectExperiment methoden_US
dc.subjectPrimary educationen_US
dc.subjectClass teacheren_US
dc.titleİlköğretim birinci basamak 4. ve 5. sınıf fen bilgisi derslerinde sınıf öğretmenlerinin deney yöntemini kullanma durumlarıen_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar