Okul öncesi dönem çocuklarına kukla yöntemi kullanılarak yapılan öğretim uygulamalarının çocukların etkinliklere katılımlarında ve öğrenmelerinde gözlemlenen değişimlerin incelenmesi

Küçük Resim Yok

Tarih

2019

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Bu araştırmada okul öncesi dönemde kukla kullanımının öğrencilerin sınıf içi konuşmalara katılımına ve öğrenmeye olan etkisini belirlemektir. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılında Ordu ilinde iki anasınıfında 38 çocuk ile yapılmıştır. Araştırmacılar tarafından, “Sürtünme Kuvveti ve Ressam Mesleği” konularında kukla kullanımını içeren 5E modeline dayalı ve kukla kullanılmayan geleneksel öğretim yöntemlerine dayalı iki farklı etkinlik planlanmıştır. Araştırma karma yöntem ile desenlenmiştir. Veriler, kontrol grupsuz deneysel desen ve gözlem yoluyla toplanmıştır. Araştırmada çalışma grubuna dahil edilen iki sınıfa da biri kuklalı 5E Modeli ile desenlenen bir de geleneksel öğretim yöntemleri ile desenlenen iki farklı plan uygulanmıştır. Araştırma sürecinin tamamı ses kaydına alınmış ve uygulamalar sürecinde sınıfta iki araştırmacı tarafından da gözlemlenmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen tüm gözlem verileri içerik analizi ile analiz edilmiştir. Analiz sürecinde öğrencilerin sınıftaki konuşmalarının içerikleri tür ve düzeyleri açısından analiz edilmiştir. Analizler iki farklı uygulama ile işlenen dersin öğrencilerin etkinliklere katılımlarında ve öğrenmelerinde gözlenen değişimler temelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçları, okul öncesinde Fen ve Sanat Etkinliklerinde kukla kullanımının öğrencilerin etkinliklere katılımını artırdığını ve öğrenmeyi sağladığını ortaya koymuştur.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Eğitici drama, Yaratıcı drama, Dramatizasyon, Kukla, Bütünleştirilmiş etkinlik

Kaynak

14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Arslan, M., Özer, H., Torgan, S., Ateş, T., Başeli, K. ve Aydemir, M. (2019). Okul öncesi dönem çocuklarına kukla yöntemi kullanılarak yapılan öğretim uygulamalarının çocukların etkinliklere katılımlarında ve öğrenmelerinde gözlemlenen değişimlerin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.