Okul öncesi dönem çocuklarına kukla yöntemi kullanılarak yapılan öğretim uygulamalarının çocukların etkinliklere katılımlarında ve öğrenmelerinde gözlemlenen değişimlerin incelenmesi
dc.contributor.author | Arslan, Melisa | |
dc.contributor.author | Özer, Havva | |
dc.contributor.author | Torgan, Songül | |
dc.contributor.author | Ateş, Tuğba | |
dc.contributor.author | Başeli, Kübra | |
dc.contributor.author | Aydemir, Mihriban | |
dc.date.accessioned | 2024-07-12T20:32:53Z | |
dc.date.available | 2024-07-12T20:32:53Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.department | Fakülteler, Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmada okul öncesi dönemde kukla kullanımının öğrencilerin sınıf içi konuşmalara katılımına ve öğrenmeye olan etkisini belirlemektir. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılında Ordu ilinde iki anasınıfında 38 çocuk ile yapılmıştır. Araştırmacılar tarafından, “Sürtünme Kuvveti ve Ressam Mesleği” konularında kukla kullanımını içeren 5E modeline dayalı ve kukla kullanılmayan geleneksel öğretim yöntemlerine dayalı iki farklı etkinlik planlanmıştır. Araştırma karma yöntem ile desenlenmiştir. Veriler, kontrol grupsuz deneysel desen ve gözlem yoluyla toplanmıştır. Araştırmada çalışma grubuna dahil edilen iki sınıfa da biri kuklalı 5E Modeli ile desenlenen bir de geleneksel öğretim yöntemleri ile desenlenen iki farklı plan uygulanmıştır. Araştırma sürecinin tamamı ses kaydına alınmış ve uygulamalar sürecinde sınıfta iki araştırmacı tarafından da gözlemlenmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen tüm gözlem verileri içerik analizi ile analiz edilmiştir. Analiz sürecinde öğrencilerin sınıftaki konuşmalarının içerikleri tür ve düzeyleri açısından analiz edilmiştir. Analizler iki farklı uygulama ile işlenen dersin öğrencilerin etkinliklere katılımlarında ve öğrenmelerinde gözlenen değişimler temelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçları, okul öncesinde Fen ve Sanat Etkinliklerinde kukla kullanımının öğrencilerin etkinliklere katılımını artırdığını ve öğrenmeyi sağladığını ortaya koymuştur. | en_US |
dc.identifier.citation | Arslan, M., Özer, H., Torgan, S., Ateş, T., Başeli, K. ve Aydemir, M. (2019). Okul öncesi dönem çocuklarına kukla yöntemi kullanılarak yapılan öğretim uygulamalarının çocukların etkinliklere katılımlarında ve öğrenmelerinde gözlemlenen değişimlerin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12415/804 | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Maltepe Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartof | 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Ulusal Konferans Öğesi | en_US |
dc.rights | CC0 1.0 Universal | * |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/ | * |
dc.snmz | KY06274 | |
dc.subject | Eğitici drama | en_US |
dc.subject | Yaratıcı drama | en_US |
dc.subject | Dramatizasyon | en_US |
dc.subject | Kukla | en_US |
dc.subject | Bütünleştirilmiş etkinlik | en_US |
dc.title | Okul öncesi dönem çocuklarına kukla yöntemi kullanılarak yapılan öğretim uygulamalarının çocukların etkinliklere katılımlarında ve öğrenmelerinde gözlemlenen değişimlerin incelenmesi | en_US |
dc.type | Conference Object | |
dspace.entity.type | Publication |