Okul öncesi dönem çocuklarına kukla yöntemi kullanılarak yapılan öğretim uygulamalarının çocukların etkinliklere katılımlarında ve öğrenmelerinde gözlemlenen değişimlerin incelenmesi

dc.contributor.authorArslan, Melisa
dc.contributor.authorÖzer, Havva
dc.contributor.authorTorgan, Songül
dc.contributor.authorAteş, Tuğba
dc.contributor.authorBaşeli, Kübra
dc.contributor.authorAydemir, Mihriban
dc.date.accessioned2024-07-12T20:32:53Z
dc.date.available2024-07-12T20:32:53Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesien_US
dc.description.abstractBu araştırmada okul öncesi dönemde kukla kullanımının öğrencilerin sınıf içi konuşmalara katılımına ve öğrenmeye olan etkisini belirlemektir. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılında Ordu ilinde iki anasınıfında 38 çocuk ile yapılmıştır. Araştırmacılar tarafından, “Sürtünme Kuvveti ve Ressam Mesleği” konularında kukla kullanımını içeren 5E modeline dayalı ve kukla kullanılmayan geleneksel öğretim yöntemlerine dayalı iki farklı etkinlik planlanmıştır. Araştırma karma yöntem ile desenlenmiştir. Veriler, kontrol grupsuz deneysel desen ve gözlem yoluyla toplanmıştır. Araştırmada çalışma grubuna dahil edilen iki sınıfa da biri kuklalı 5E Modeli ile desenlenen bir de geleneksel öğretim yöntemleri ile desenlenen iki farklı plan uygulanmıştır. Araştırma sürecinin tamamı ses kaydına alınmış ve uygulamalar sürecinde sınıfta iki araştırmacı tarafından da gözlemlenmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen tüm gözlem verileri içerik analizi ile analiz edilmiştir. Analiz sürecinde öğrencilerin sınıftaki konuşmalarının içerikleri tür ve düzeyleri açısından analiz edilmiştir. Analizler iki farklı uygulama ile işlenen dersin öğrencilerin etkinliklere katılımlarında ve öğrenmelerinde gözlenen değişimler temelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçları, okul öncesinde Fen ve Sanat Etkinliklerinde kukla kullanımının öğrencilerin etkinliklere katılımını artırdığını ve öğrenmeyi sağladığını ortaya koymuştur.en_US
dc.identifier.citationArslan, M., Özer, H., Torgan, S., Ateş, T., Başeli, K. ve Aydemir, M. (2019). Okul öncesi dönem çocuklarına kukla yöntemi kullanılarak yapılan öğretim uygulamalarının çocukların etkinliklere katılımlarında ve öğrenmelerinde gözlemlenen değişimlerin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/804
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyasıen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY06274
dc.subjectEğitici dramaen_US
dc.subjectYaratıcı dramaen_US
dc.subjectDramatizasyonen_US
dc.subjectKuklaen_US
dc.subjectBütünleştirilmiş etkinliken_US
dc.titleOkul öncesi dönem çocuklarına kukla yöntemi kullanılarak yapılan öğretim uygulamalarının çocukların etkinliklere katılımlarında ve öğrenmelerinde gözlemlenen değişimlerin incelenmesien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar