Dördüncü sınıf öğrencilerinin dünya ve gökyüzü konularındaki kavramları anlamalarında kavramsal değişim yaklaşımının etkisi
Küçük Resim Yok
Tarih
2001
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Bu çalışmanın temel amacı, kavramsal değişim yaklaşımının dünya ve gökyüzü konularındaki kavram yanılgılarının giderilmesine olan etkisini incelemektir. Çalışmada ilköğretim 4. sınıflarda " Dünya'mız ve Gökyüzü " ünitesi konularından bazı başlıklar temel alınmıştır. Bir özel ilköğretim okulunun 4. sınıflarından iki tanesi seçilmiş, bunlardan deney grubu olarak seçilen sınıfa işlenen konularla ilgili kavramsal değişim yaklaşımını destekleyen "Kavramsal Değişim Metni" kontrol grubu olan diğer sınıfa ise geleneksel öğretim yaklaşımlarını içeren ve düz anlatım ağırlıklı olan "Geleneksel metin" verilmiştir. Kavramsal değişim metninde yer alan aktiviteler ve sorular öğrencilerin konulara ilişkin taşıdıkları kavram yanılgılarını ortaya koyacak nitelikte hazırlanmış: tartışma, deney, drama ve kavram haritalarını içeren öğretim yöntemleri ile öğrencilerde önceden belirlenmiş yanılgılar giderilmeye çalışılmıştır. Alınan sonuçlar, kavramsal değişim yaklaşımının öğrencilerin dünya ve gökyüzü konularındaki kavram yanılgılarını gidermede etkili olduğunu göstermiştir.
The main aim of the study was to investigate the effect of the conceptual change approach on remediation of students misconceptions related to earth and sky concepts. In this study some basic titles of the chapter "The Earth and the Sky" for the 4th grade level were taken. In a private school two of the 4th grade classes were chosen one of which was determined as experimental group and received conceptual change based instruction. The other group namely control group received traditional text insruction. The activities and questions in the conceptual change texts were prepared in such a way that the students misconceptions could be determined and these misconceptions were tried to be remediated by the teaching methods including discussion, experiment, drama and concept map. The results taken indicated that the conceptual change approach was effective on remediation of students misconceptions related to earth and sky conceps.
The main aim of the study was to investigate the effect of the conceptual change approach on remediation of students misconceptions related to earth and sky concepts. In this study some basic titles of the chapter "The Earth and the Sky" for the 4th grade level were taken. In a private school two of the 4th grade classes were chosen one of which was determined as experimental group and received conceptual change based instruction. The other group namely control group received traditional text insruction. The activities and questions in the conceptual change texts were prepared in such a way that the students misconceptions could be determined and these misconceptions were tried to be remediated by the teaching methods including discussion, experiment, drama and concept map. The results taken indicated that the conceptual change approach was effective on remediation of students misconceptions related to earth and sky conceps.
Açıklama
Tam metin/Full text
Anahtar Kelimeler
Kavram yanılgısı, Kavramsal değişim metni, Dünya ve gökyüzü kavram testi, Dünya ve gökyüzü ilgi ölçeği, Misconception, Conceptual change text, Earth and sky conception test, Earth and sky interest scale
Kaynak
Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Ölmez, O., Geban, Ö., Ertepınar, H. (2001). Dördüncü sınıf öğrencilerinin dünya ve gökyüzü konularındaki kavramları anlamalarında kavramsal değişim yaklaşımının etkisi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (172-175 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.