Dördüncü sınıf öğrencilerinin dünya ve gökyüzü konularındaki kavramları anlamalarında kavramsal değişim yaklaşımının etkisi

dc.contributor.authorÖlmez, Okşan
dc.contributor.authorGeban, Ömer
dc.contributor.authorErtepınar, Hamide
dc.date.accessioned2024-07-12T21:19:29Z
dc.date.available2024-07-12T21:19:29Z
dc.date.issued2001en_US
dc.departmentRektörlük, Rektörlüğe Bağlı Birimler, Maltepe Üniversitesi Yayınlarıen_US
dc.descriptionTam metin/Full texten_US
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, kavramsal değişim yaklaşımının dünya ve gökyüzü konularındaki kavram yanılgılarının giderilmesine olan etkisini incelemektir. Çalışmada ilköğretim 4. sınıflarda " Dünya'mız ve Gökyüzü " ünitesi konularından bazı başlıklar temel alınmıştır. Bir özel ilköğretim okulunun 4. sınıflarından iki tanesi seçilmiş, bunlardan deney grubu olarak seçilen sınıfa işlenen konularla ilgili kavramsal değişim yaklaşımını destekleyen "Kavramsal Değişim Metni" kontrol grubu olan diğer sınıfa ise geleneksel öğretim yaklaşımlarını içeren ve düz anlatım ağırlıklı olan "Geleneksel metin" verilmiştir. Kavramsal değişim metninde yer alan aktiviteler ve sorular öğrencilerin konulara ilişkin taşıdıkları kavram yanılgılarını ortaya koyacak nitelikte hazırlanmış: tartışma, deney, drama ve kavram haritalarını içeren öğretim yöntemleri ile öğrencilerde önceden belirlenmiş yanılgılar giderilmeye çalışılmıştır. Alınan sonuçlar, kavramsal değişim yaklaşımının öğrencilerin dünya ve gökyüzü konularındaki kavram yanılgılarını gidermede etkili olduğunu göstermiştir.en_US
dc.description.abstractThe main aim of the study was to investigate the effect of the conceptual change approach on remediation of students misconceptions related to earth and sky concepts. In this study some basic titles of the chapter "The Earth and the Sky" for the 4th grade level were taken. In a private school two of the 4th grade classes were chosen one of which was determined as experimental group and received conceptual change based instruction. The other group namely control group received traditional text insruction. The activities and questions in the conceptual change texts were prepared in such a way that the students misconceptions could be determined and these misconceptions were tried to be remediated by the teaching methods including discussion, experiment, drama and concept map. The results taken indicated that the conceptual change approach was effective on remediation of students misconceptions related to earth and sky conceps.en_US
dc.identifier.citationÖlmez, O., Geban, Ö., Ertepınar, H. (2001). Dördüncü sınıf öğrencilerinin dünya ve gökyüzü konularındaki kavramları anlamalarında kavramsal değişim yaklaşımının etkisi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (172-175 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage175en_US
dc.identifier.startpage172en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5113
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofYeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumuen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Kitapta Bölüm - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY05916
dc.subjectKavram yanılgısıen_US
dc.subjectKavramsal değişim metnien_US
dc.subjectDünya ve gökyüzü kavram testien_US
dc.subjectDünya ve gökyüzü ilgi ölçeğien_US
dc.subjectMisconceptionen_US
dc.subjectConceptual change texten_US
dc.subjectEarth and sky conception testen_US
dc.subjectEarth and sky interest scaleen_US
dc.titleDördüncü sınıf öğrencilerinin dünya ve gökyüzü konularındaki kavramları anlamalarında kavramsal değişim yaklaşımının etkisien_US
dc.typeBook Part
dspace.entity.typePublication

Dosyalar