İnovasyonun yaygınlaştırılmasında kültürel değişimin etkileri

dc.authorid000-0002-9790-3307en_US
dc.contributor.advisorYener, Hüseyin
dc.contributor.authorElifoğlu, Merve
dc.date.accessioned2024-07-12T22:33:30Z
dc.date.available2024-07-12T22:33:30Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-09en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractKüreselleşen yeni dünya düzeninde işletmeler ve ülkeler için en önemli konulardan biri de rekabet edebilirlik. Günümüz şartlarında farklı alanlarda yeni ihtiyaç ve beklentiler paralelinde bu rekabetin etkin ve sürdürülebilir bir alt yapı ile yönetilmesi ise belirli konularda yetkin bir organizasyon alt yapısı ile mümkün olabilir. Bu kapsamda inovasyonun bu rekabet üstünlüğünü sağlama noktasında çok önemli bir yetkinlik olduğu muhakkak. İşletmelerin ve ülkelerin inovasyon alanında gösterecekleri performans kalkınma ve gelişme süreçlerini doğrudan etkileyecek çok önemli stratejik hamleler bütünü olacaktır. İnovasyon odaklı düşünce sistemlerinin oluşturulması ve inşaa edilmesi her şeyden önce işletmeler ve ülkeler için aynı zamanda önemli bir değişim yönetimi sürecidir. Bu değişimi kültürel boyutları ile değerlendirmek, kültürel etki özelinde bu süreci planlamak ise oldukça önemlidir. Bu çalışmada öncelikli olarak değişim yönetimi detaylı olarak incelenmiş ve değişim süreçlerini oluşturan etmenler akademik bir bakış açısı ile ele alınmıştır. Bölüm içerisinde kültür ve kültür etkileşimli faktörler farklı açılardan değerlendirilerek kültürün inovasyon ve değişim süreçleri üzerindeki etkileri incelenmiştir. İkinci bölümde inovasyon kavramının uçtan uca bir değerlendirmesi yapılarak inovasyon odaklı modellemeler için gerekli teorik perpektifin çerçevesi çizilmeye çalışılmıştır. Çalışmanın son bölümünde ise giyim-moda sektörü ile fmcg sektölerinde inovasyon ve kültür ilişkisini ölçümlemeye yönelik bir saha araştırması yapılarak istatistiki olarak bu ilişki tarif edilmeye çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractOne of the most important issues for enterprises and countries in the globalizing new world order is competitiveness. In today's conditions, it’s possible to manage this competition with an effective and sustainable infrastructure in line with new needs and expectations in different fields, with a competent organizational infrastructure in certain issues. In this context, it’s certain that innovation is a very important competence in providing this competitive advantage. The performance of enterprises and countries in the field of innovation will be a set of very important strategic moves that will directly affect their development and development processes. The creation and construction of innovation-oriented thinking systems is, above all, an important change management process for enterprises and countries. It’s very important to evaluate this change with it’s cultural dimensions and to plan this process specifically for cultural influence. In this study, change management is examined in detail and the factors that make up the change processes are discussed from an academic point of view. In the department, culture and cultural interaction factors were evaluated from different perspectives and the effects of culture on innovation and change processes were examined. In the second part, an end-to-end evaluation of the concept of innovation has been made and the necessary theoretical perspective for innovation-oriented models has been tried to be drawn. In the last part of the study, a field study was conducted to measure the relationship between innovation and culture in the clothing-fashion sector and fmcg sectors, and this relationship was tried to be described statistically.en_US
dc.identifier.citationElifoğlu, M. (2022). İnovasyonun yaygınlaştırılmasında kültürel değişimin etkileri / The effects of cultural change in the dissemination of innovation. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/12108
dc.language.isotren_US
dc.publisherT.C. Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.snmzKT2165en_US
dc.subjectDeğişim yönetimien_US
dc.subjectÖrgüt kültürüen_US
dc.subjectİnovasyonen_US
dc.subjectChange managementen_US
dc.subjectOrganizational cultureen_US
dc.subjectInnovationen_US
dc.titleİnovasyonun yaygınlaştırılmasında kültürel değişimin etkilerien_US
dc.title.alternativeThe effects of cultural change in the dissemination of innovationen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Merve_Elifoğlu_201403103.pdf
Size:
2.62 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text