Learning beyond the classroom via service learning: integrating community service with academic skills - sharing experiences from Malaysian undergraduates

Küçük Resim Yok

Tarih

2015

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Maltepe Üniversitesi

Erişim Hakkı

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
info:eu-repo/semantics/openAccess

Araştırma projeleri

Organizasyon Birimleri

Dergi sayısı

Özet

Existing studies suggested that under graduates in Malaysian higher institutions are influenced by their classroom and social practices oI their institution of learning. Further studies also imply that cultural and social expectation of students' roles added the extra challenges for students' learning skill in class. The purpose of this paper is to illustrate how students can enjoy learning beyond the classroom through new approaches such as the integration of service learning in their academic coufse,
Mevcut çalışmalar Malay yükseköğretim kurumundaki gençlerin sınıf dışı çalışmalardan ve sosyal uyguIamalardan etkilendiğini göstermekledir. Öğrenci rollerindeki kültürel ve sosyal beklentiler öğrencilerin öğrenme becerileri için fazladan bir yük oluşturmaktadır. Bu çalışmanın amacı; öğrencilerin sınıf dışı öğrenmelerden, örneğin topluma hizmeti akademik derslere yerleştirmekten keyif aIabileceğini göstermektedir.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Service learning, Active learning, Malaysian undergraduates, Community service, Malaysian higher institution, Hizmet ederek öğrenme, Aktif öğrenme, Malezyalı lisans öğrencileri, Toplum hizmeti, Malezya yüksek kurumu

Kaynak

2015 İstanbul International Education Student Congress

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

Sayı

Künye

Jalil, A.Z.A. (2015). Learning beyond the classroom via service learning: integrating community service with academic skills - sharing experiences from Malaysian undergraduates. Zorkaya, N., Marangoz, M. ve Tezel, Z.E. (ed.). 2015 İstanbul International Education Student Congress (32-33 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.