Learning beyond the classroom via service learning: integrating community service with academic skills - sharing experiences from Malaysian undergraduates

dc.contributor.authorJalil, Ahmad Zafir Abd
dc.contributor.editorZorkaya, Nur
dc.contributor.editorMarangoz, Merve
dc.contributor.editorTezel, Zeynep Ece
dc.date.accessioned2024-07-12T21:25:13Z
dc.date.available2024-07-12T21:25:13Z
dc.date.issued2015en_US
dc.departmentMaltepe Üniversitesi, Rektörlüken_US
dc.description.abstractExisting studies suggested that under graduates in Malaysian higher institutions are influenced by their classroom and social practices oI their institution of learning. Further studies also imply that cultural and social expectation of students' roles added the extra challenges for students' learning skill in class. The purpose of this paper is to illustrate how students can enjoy learning beyond the classroom through new approaches such as the integration of service learning in their academic coufse,en_US
dc.description.abstractMevcut çalışmalar Malay yükseköğretim kurumundaki gençlerin sınıf dışı çalışmalardan ve sosyal uyguIamalardan etkilendiğini göstermekledir. Öğrenci rollerindeki kültürel ve sosyal beklentiler öğrencilerin öğrenme becerileri için fazladan bir yük oluşturmaktadır. Bu çalışmanın amacı; öğrencilerin sınıf dışı öğrenmelerden, örneğin topluma hizmeti akademik derslere yerleştirmekten keyif aIabileceğini göstermektedir.en_US
dc.identifier.citationJalil, A.Z.A. (2015). Learning beyond the classroom via service learning: integrating community service with academic skills - sharing experiences from Malaysian undergraduates. Zorkaya, N., Marangoz, M. ve Tezel, Z.E. (ed.). 2015 İstanbul International Education Student Congress (32-33 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.endpage33en_US
dc.identifier.isbn978-975-6760-70-3
dc.identifier.startpage32en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/5704
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof2015 İstanbul International Education Student Congressen_US
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.snmzKY06789
dc.subjectService learningen_US
dc.subjectActive learningen_US
dc.subjectMalaysian undergraduatesen_US
dc.subjectCommunity serviceen_US
dc.subjectMalaysian higher institutionen_US
dc.subjectHizmet ederek öğrenmeen_US
dc.subjectAktif öğrenmeen_US
dc.subjectMalezyalı lisans öğrencilerien_US
dc.subjectToplum hizmetien_US
dc.subjectMalezya yüksek kurumuen_US
dc.titleLearning beyond the classroom via service learning: integrating community service with academic skills - sharing experiences from Malaysian undergraduatesen_US
dc.title.alternativeTopluma hizmet ile sınıf dışında öğrenmek, akademik becerilerle topluma hizmeti kaynaştırmak - Malay lisans öğrencilerinin deneyimlerini paylaşmaken_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar