Okul öncesi eğitim kurumlarının özelliklerinin öğretmen, ebeveyn ve yönetici bakış açısına göre incelenmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2019
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Okul öncesi eğitim, çocuğun doğduğu günden temel eğitime başladığı güne kadar geçen yılları içine alan ve çocukların daha sonraki yaşamlarında önemli roller oynayan, bütün gelişim alanlarını kapsayan ve büyük oranda katkı sağlayan, ailelerde ve kurumlarda verilen eğitimle kişiliğin şekillendiği gelişim ve eğitim sürecidir. Çocukların gelişimlerine uygun olarak oluşturulmuş ve tasarlanmış olan eğitim ortamlarında nitelikli öğretmen ve personelle gerçekleştirilecek eğitimin kalitesi, çocuklara olabilecek en iyi başlangıcı sunması açısından önem arz eder. Çocuklara ve aileye hizmet eden programların kaliteli olması; çocukların kişilik gelişimini, güven duygusunun kazanımını, deneyim kazanmayı ve hayatta başarılı olma gibi özellikleri etkiler. Bu doğrultuda araştırmanın genel amacı; okul öncesi eğitim kurumlarının özelliklerini öğretmen, ebeveyn ve yönetici görüşlerine dayalı olarak tespit etmektir. Araştırmada nicel ve nitel yöntemleri içeren tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini; Ankara Merkez ilçelerinde 5-6 yaş grubuna hizmet veren MEB’e bağlı bağımsız anaokulları, bu anaokullarında çalışan öğretmenler, yöneticiler ile okulda eğitim gören çocukların ebeveynlerin oluşturmaktadır. Elde edilen nicel veriler SPSS programında uygun istatiksel testler kullanılarak çözümlenecek ve tartışılacaktır. Nitel veriler ise temalar ve kodlar oluşturularak yorumlanacak, katılımcıların öz bildirim örneklerine yer verilecektir.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Okul öncesi eğitim, Eğitim ortamı, Kalite, Çocuk
Kaynak
14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Şirin, E., Soydan, S., Şanlı, N., Taşdelen, B. C. ve Ulutaş, İ. (2019). Okul öncesi eğitim kurumlarının özelliklerinin öğretmen, ebeveyn ve yönetici bakış açısına göre incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.