Okul öncesi eğitim kurumlarının özelliklerinin öğretmen, ebeveyn ve yönetici bakış açısına göre incelenmesi

dc.contributor.authorŞirin, Esra
dc.contributor.authorSoydan, Songül
dc.contributor.authorŞanlı, Neslihan
dc.contributor.authorTaşdelen, Başak Ceren
dc.contributor.authorUlutaş, İlkay
dc.date.accessioned2024-07-12T20:35:41Z
dc.date.available2024-07-12T20:35:41Z
dc.date.issued2019en_US
dc.departmentFakülteler, Eğitim Fakültesien_US
dc.description.abstractOkul öncesi eğitim, çocuğun doğduğu günden temel eğitime başladığı güne kadar geçen yılları içine alan ve çocukların daha sonraki yaşamlarında önemli roller oynayan, bütün gelişim alanlarını kapsayan ve büyük oranda katkı sağlayan, ailelerde ve kurumlarda verilen eğitimle kişiliğin şekillendiği gelişim ve eğitim sürecidir. Çocukların gelişimlerine uygun olarak oluşturulmuş ve tasarlanmış olan eğitim ortamlarında nitelikli öğretmen ve personelle gerçekleştirilecek eğitimin kalitesi, çocuklara olabilecek en iyi başlangıcı sunması açısından önem arz eder. Çocuklara ve aileye hizmet eden programların kaliteli olması; çocukların kişilik gelişimini, güven duygusunun kazanımını, deneyim kazanmayı ve hayatta başarılı olma gibi özellikleri etkiler. Bu doğrultuda araştırmanın genel amacı; okul öncesi eğitim kurumlarının özelliklerini öğretmen, ebeveyn ve yönetici görüşlerine dayalı olarak tespit etmektir. Araştırmada nicel ve nitel yöntemleri içeren tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini; Ankara Merkez ilçelerinde 5-6 yaş grubuna hizmet veren MEB’e bağlı bağımsız anaokulları, bu anaokullarında çalışan öğretmenler, yöneticiler ile okulda eğitim gören çocukların ebeveynlerin oluşturmaktadır. Elde edilen nicel veriler SPSS programında uygun istatiksel testler kullanılarak çözümlenecek ve tartışılacaktır. Nitel veriler ise temalar ve kodlar oluşturularak yorumlanacak, katılımcıların öz bildirim örneklerine yer verilecektir.en_US
dc.identifier.citationŞirin, E., Soydan, S., Şanlı, N., Taşdelen, B. C. ve Ulutaş, İ. (2019). Okul öncesi eğitim kurumlarının özelliklerinin öğretmen, ebeveyn ve yönetici bakış açısına göre incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/943
dc.language.isotren_US
dc.publisherMaltepe Üniversitesien_US
dc.relation.ispartof14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyasıen_US
dc.relation.publicationcategoryUlusal Konferans Öğesien_US
dc.rightsCC0 1.0 Universal*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/*
dc.snmzKY06413
dc.subjectOkul öncesi eğitimen_US
dc.subjectEğitim ortamıen_US
dc.subjectKaliteen_US
dc.subjectÇocuken_US
dc.titleOkul öncesi eğitim kurumlarının özelliklerinin öğretmen, ebeveyn ve yönetici bakış açısına göre incelenmesien_US
dc.typeConference Object
dspace.entity.typePublication

Dosyalar