Kimyasal tepkimelerin çoklu ortam olanaklarından yararlanılarak mikro, makro ve sembolik düzeylerde öğretilmesi
Küçük Resim Yok
Tarih
2001
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Çalışmanın amacı, mikro, makro ve sembolik düzeyleri ilişkilendiren 'Maddedeki Değişimler' isimli yazılımın sekizinci sınıf öğrencilerinin öğrenme düzeylerine etkilerinin incelenmesidir. 16 kişilik öğrenci grubu 10 ders saati süreyle video, animasyon gibi çoklu ortam olanaklarından yararlanılarak araştırmacılar tarafından hazırlanan yazılımı kullanırken, 33 kişilik kontrol grubu klasik yöntemle öğretim görmüştür. Değerlendirmede 'Kimyasal Tepkimelere Yönelik Kavram Testi, KTKT ve 8. sınıflar Fen Bilgisi Birinci Ortak Sınavı Kimyasal Tepkimeler Bölümü' kullanılmıştır. Öğretim öncesinde gruplar arasında anlamlı düzeyde fark bulunmazken sonrasında KTKT'i genelinde (p<0.01) ve moleküler düzeydeki maddeler özelinde (p<0.001) deney grubu lehine anlamlı düzeyde fark saptanmış. 8. sınıflar Birinci Ortak Sınavı Kimyasal Tepkimeler Bölümü genelinde anlamlı düzeyde fark (p>0.01) saptanmamıştır.
The study aimed to investigate the effect of multimedia-based instruction using software. 'Changes in Matter' on learning chemical reactions at microscopic, macroscopic and symbolic levels at eighth grade. The instryction with software including films, animations and developped by researchers implemented to 16 students for 10 lecture hours while 33 students received regular instruction. 'Performance Test on Chemical Reactions', PTCR and 'Chemical Reactions Component of First Science Exam for 8th Grades' were administered. Although there was no significant difference (p>0.01) between the groups before instruction a significant difference was determined for overall (p<0.01) and molecular (p<0.001) items of PTCR and no significant difference (p>0.0.1) was determined for Chemical Reactions Component of First Science Exam.
The study aimed to investigate the effect of multimedia-based instruction using software. 'Changes in Matter' on learning chemical reactions at microscopic, macroscopic and symbolic levels at eighth grade. The instryction with software including films, animations and developped by researchers implemented to 16 students for 10 lecture hours while 33 students received regular instruction. 'Performance Test on Chemical Reactions', PTCR and 'Chemical Reactions Component of First Science Exam for 8th Grades' were administered. Although there was no significant difference (p>0.01) between the groups before instruction a significant difference was determined for overall (p<0.01) and molecular (p<0.001) items of PTCR and no significant difference (p>0.0.1) was determined for Chemical Reactions Component of First Science Exam.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Fen eğitimi, Çoklu ortama dayalı öğretim, Kimyasal tepkimeler, Mikro-makro-sembolik düzeyler, Science education, Multimedia-based instruction, Chemical reactions, Microscopie-macroscopic-symbolic levels
Kaynak
Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Akaygün, S. ve Ardaç, D. (2001). Kimyasal tepkimelerin çoklu ortam olanaklarından yararlanılarak mikro, makro ve sembolik düzeylerde öğretilmesi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (392-396 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.