Resmi ve özel anaokullarında liderlik ve stratejik yönetim (öğretmen görüşleri)
Küçük Resim Yok
Tarih
2017
Yazarlar
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Yayıncı
Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Erişim Hakkı
CC0 1.0 Universal
info:eu-repo/semantics/openAccess
info:eu-repo/semantics/openAccess
Özet
Yirminci yüzyılın ikinci yarısından itibaren hızlı bir değişimin içinde olan dünyada liderlere ve geleceği etkili bir şekilde tasarlayacak yönetim anlayışlarına duyulan ihtiyaç ortaya çıkmıştır. Stratejik yönetim, bu yönetim anlayışlarının başında gelmektedir. Resmi ve özel anaokullarında liderlik ve stratejik yönetime ilişkin öğretmen görüşlerinin araştırılması bu çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Bu amacın gerçekleştirilmesi için literatür taraması ve anket uygulaması yöntemlerinden bir arada faydalanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre özel ve resmi anaokullarında stratejik yönetim anlayışının yeterli düzeyde hakim olmadığını gösteren sonuçlara ulaşılmıştır. Liderlerin stratejik yönetime geçiş konusunda yeterli yetkinlikte olmaması ve öğretmenler dı? şındaki eğitim personelinin stratejik yönetime ili?kin bilgisinin yetersiz kalması stratejik yönetime geçilmemesi ve geleneksel yönetim anlayışının devam etmesinin temel nedeni olarak belirlenmiştir. Araştırmanın İstanbul ili Anadolu yakasındaki anaokullarında görev yapan öğretmenlerin görüşlerini içermesi, ulaşılan sonuçların sınırlılıkları olarak görünmektedir.
Since the second half of the 20th century, the request for the leadership and new management styles and its planners have been emerged and developed. The strategic management is one of these new generation management styles. The main goal of this study, is to determine the teacher?s opinions about leadership and strategic management. To reach this goal literature review and survey application methodologies have been together. The results showed that leadership and strategic management intellections are not enough in formal and private pre-schools. The traditional learning methodologies are still being used. Because of limited information regarding strategic leadership and most of the time out of the teachers, no one knows about the leadership principles. This study only contains from the opinions of ?stanbul Province?s Anatolia preschool teachers and this can be accepted as the limitedness of this research.
Since the second half of the 20th century, the request for the leadership and new management styles and its planners have been emerged and developed. The strategic management is one of these new generation management styles. The main goal of this study, is to determine the teacher?s opinions about leadership and strategic management. To reach this goal literature review and survey application methodologies have been together. The results showed that leadership and strategic management intellections are not enough in formal and private pre-schools. The traditional learning methodologies are still being used. Because of limited information regarding strategic leadership and most of the time out of the teachers, no one knows about the leadership principles. This study only contains from the opinions of ?stanbul Province?s Anatolia preschool teachers and this can be accepted as the limitedness of this research.
Açıklama
Anahtar Kelimeler
Liderlik, Stratejik yönetim, Stratejik liderlik, Leadership, Strategic management, Strategic leadership
Kaynak
WoS Q Değeri
Scopus Q Değeri
Cilt
Sayı
Künye
Sarıpınar, E. (2017) Resmi ve özel anaokullarında liderlik ve stratejik yönetim (öğretmen görüşleri) / Leadership and the strategic management in formal and pri·vate pre-schools (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.